زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

آمار ثبت شدۀ خشونت عليه زنان در سرپل، ٣٠ درصد کاهش يافته است

آمار ثبت شدۀ خشونت عليه زنان در سرپل، ٣٠ درصد کاهش يافته است

author avatar
3 Jul 2019 - 16:53
آمار ثبت شدۀ خشونت عليه زنان در سرپل، ٣٠ درصد کاهش يافته است
author avatar
3 Jul 2019 - 16:53

سرپل (پژواک، ١٢ سرطان ٩٨): در ولايت سرپل در سه ماه اول سال روان، در حالى ٢٨ قضيۀ خشونت عليه زنان ثبت شده است که در زمان مشابه سال پار، آمار ثبت شده در اين بخش به ٤٠ مورد مى رسيد. 

خانم نبیلا حبیبی رئیس امور زنان ولایت سرپل، به آژانس خبرى پژواک گفت که در سه ماه اول سال جارى (١٣٩٨)٢٤ قضیه خشونت علیه زنان در این اداره ثبت گردیده است، که ٩ مورد آن قتل و خودکشى بوده و متباقى شامل لت و کوب، تهديد به مرگ، آزار و اذيت و غيره مى باشد.

به گفتۀ او، اين درحالى است که در سه ماه اول  سال ١٣٩٧ چهل قضيه خشونت عليه زنان در اين رياست ثبت شده بود که ١٩ مورد آن قتل و خودکشى بوده و متباقى، لت و کوب، قصد تجاوز جنسى، مجبور کردن به فحشا، طلاق و غيره بوده است. 

وى تلاش هاى ریاست امور زنان، ریاست حج و اوقاف و ریاست عدلیه اين ولايت در راستاى دادن آگاهى به مردم در مورد حقوق زنان از طريق مساجد و گردهمايى ها را يکى از عوامل کاهش اين آمار دانست.

وی گفت که در سال جاری، ۳۸ برنامه آگاهی دهی را به منظور آگاهی دادن در مورد حقوق زنان به روستا نشینان اين ولايت راه اندازى شده است. 

به گفته او از طریق ریاست ارشاد، حج و اوقاف؛ به ملا امامان وظیفه داده شده است که از طریق منابر و مساجد، در مورد حقوق زنان به مردم معلومات دهند.

خانم حبیبی افزود که جهت کاهش هر چه بیشترخشونت علیه زنان، همچو برنامه ها در هماهنگی با ادارات ذیربط در این ولایت ادامه دارد .

 اين درحاليست که  موارد خشونت عليه زنان در ساير ولايات کشور نيز وجود دارد وسالانه هزاران قضيه خشونت عليه زنان در کشور ثبت مى شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر