زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت تحصیلات عالی به شش پوهنتون سند اعتباردهى و تضمین کیفیت داد

وزارت تحصیلات عالی به شش پوهنتون سند اعتباردهى و تضمین کیفیت داد

author avatar
7 Jul 2019 - 16:39
وزارت تحصیلات عالی به شش پوهنتون سند اعتباردهى و تضمین کیفیت داد
author avatar
7 Jul 2019 - 16:39

کابل (پژواک،۱۶سرطان ۹۸): وزارت تحصیلات عالی افغانستان؛ به شش پوهنتون (کابل، کاردان، امریکایی- افغانستان، کاتب، طبی کابل، و پوهنتون کندهار) سند اعتباردهى و تضمین کیفیت داد.

پوهنتون های کابل، کندهار و طبی کابل، پوهنتون هاى دولتى؛ و متباقى پوهنتون خصوصى مى باشند که در کابل فعاليت دارند. 

عبدالتواب بالاکرزی سرپرست وزیر تحصلات عالی، در مراسمى که به اين مناسبت امروز در اين وزارت برگزار شده بود، گفت که تمام پوهنتون هاى کشور، در يک و نيم سال اخير از نگاه اداره، تدریس، تحقیق و مسایل زیربنایی بررسى شده که در نتیجه، این شش پوهنتون توانستند معیارها را براى کسب سند اعتباردهى و تضمین کیفیت، تا حدود ۹۰ درصد تکميل کنند.  

به گفته او در هر پنج سال، يک بار اين چنين بررسى صورت مى گيرد و برای آن عده پوهنتون هايى که   معیارهاى لازم داشته باشند، سند اعتباردهى و تضمین کیفیت داده مى شود.

حمید الله فاروقی رئیس پوهنتون کابل و مشاور رئیس جمهور در بخش تحصیلات عالی که سند اعتباردهى و تضمین کیفیت اين پوهنتون را به دست آورد، گفت که پيشرفت ها در عرصه تحصيلات عالى در افغانستان به وجود آمده؛ اما هنوز هم پوهنتون ها با معيارهاى بين المللى عيار نشده و نصاب تحصيلى قديمى در پوهنتون ها تدريس مى شود.

او افزود که هنوزهم پوهنتون ها به دليل کمبود بودجه، نمى توانند کادرهاى جوان را جذب کنند و زمينه را براى تحصيلات عالى براى استادان پوهنتون ها مساعد کنند.

وى گفت: «اما اهدای اعتبارنامه از سوی وزارت تحصیلات عالی، ما را تشویق و ترغیب می نماید که در رفع چالش ها جدی تر شويم و کوشش نماییم تا پوهنتون های افغانستان را به پایه پوهنتون های معیاری بین المللی برسانیم.»

به اساس معلومات وزارت تحصيلات عالى، در افغانستان ٣٨ پوهنتون دولتى و ١٣١ پوهنتون و موسسه تحصيلات عالى خصوصى فعاليت دارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر