زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک تعمیر مرکزی پذیرش مهاجرین در نقطه مرزی شهر زرنج گشایش یافت

یک تعمیر مرکزی پذیرش مهاجرین در نقطه مرزی شهر زرنج گشایش یافت

author avatar
7 Jul 2019 - 17:19
یک تعمیر مرکزی پذیرش مهاجرین در نقطه مرزی شهر زرنج گشایش یافت
author avatar
7 Jul 2019 - 17:19

زرنج (پژواک، ١٦ سرطان ٩٨): مسئولین محلی در ولایت نیمروز می گویند یک تعمیر مرکزی پذیرش مهاجرین افغان، که در نقطه مرزی شهر زرنج به هزينۀ ٦٣١ هزار دالر امريکايى اعمار گرديده است، به بهره بردارى سپرده شد. 

میرویس بلوچ یک تن از مسئولین ریاست امور مهاجرین و عودت کننده گان، به آژانس خبرى پژواک گفت کار ساختمان اين تعمیر که گنجایش ۴۰۰  تن را دارد، در چهار بلاک با امکانات مجهز چون مساجد و وضوخانه های جداگانۀ مردانه و زنانه، کلینیک، سالون های پذیرش، و بخش معیوبین مى باشد در مدت شش ماه اعمار گرديده است.

وى افزود که اين تعمير، به ٦٣١ هزار دالر امريکايى  با حمایت مالى کشورهای ناروی و استرالیا و از سوى ریاست امور مهاجرین و عودت کنندگان،  اعمار گرديده است.

وی گفت با اعمار ساختمان جدید، سهولت های زیادی برای بر گشت کننده ها مهیا شده است؛ محل مناسب برای استراحت نشستن و مکان برای درمان بیماران در نظر گرفته شده است.

پوهندوی دوکتور سید ولی سلطان والی ولایت نیمروز، از ايجاد اين مرکز اظهار خرسندى نمود.

وى گفت که ولایت نیمروز، هم سرحد با کشور ایران مى باشد، روزانه شمار زيادى از مهاجرین افغان به کشور، از مرز ولايت نيمروز عودت می نمایند؛ ايجاد اين چنين مرکز يکى از ضرورت هاى مبرم به شمار مى رفت.

 این در حالیست که مهاجرین بر گشت کننده شکایت داشتند که به خاطر نبود جای مناسب، قبلا توسط افراد در داخل موترها جا داده شده و شب را در هوتل و رستورانت هايی که با این افراد قراردادی بودند مستقر می شدند.

محمد اسلم يک تن از مهاجرين عودت کننده گفت: "افراد برگشت کننده، اول نان شب را نمى داشته باشند و به مشکلات زیاد شب را مى گذرانند."

وى اظهار اميدوارى کرد که با ايجاد اين مرکز، مشکلات مهاجرين عودت کننده مرفوع شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر