زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عودت کننده گان افغان با مشکلات اقتصادی و نبود کار مواجه اند

عودت کننده گان افغان با مشکلات اقتصادی و نبود کار مواجه اند

author avatar
14 Jul 2019 - 13:49
عودت کننده گان افغان با مشکلات اقتصادی و نبود کار مواجه اند
author avatar
14 Jul 2019 - 13:49

کابل (پژواک،٢٣سرطان٩٨): یافته های یک گزارش جدید گروپ بانک جهانی و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان (UNHCR) در افغانستان نشان میدهد، آنعده پناهنده گان افغان که بین سالهای ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۷ میلادی به افغانستان عودت نموده اند، از نظر مالی در وضعیت بدتر و با مشکلات متعدد اقتصادی نسبت به پناهنده گانی که هنوز هم در پاکستان زندگی می کنند، قرار دارند.

 در اعلاميۀ مطبوعاتى مشترک اين دونهاد بين المللى که امروز به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده، گفته شده است این گزارش که تحت عنوان "چگونگی شرایط زندگی و تصامیم اسکان مجدد عودت کنندگان اخیر" تهیه گردیده، اولین گزارش مشترک و محصول همکاری میان کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان (UNHCR) و بانک جهانی می باشد.

به نقل از منبع، این گزارش وضعیت زندگی جمعیت پناهنده گان افغان که بین سالهای ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۷ میلادی از پاکستان عودت نمودند را تجزیه و تحلیل نموده است.

در ادامۀ اعلاميه خاطرنشان گرديده که با وجود فقر و فرصت های شغلی محدود، این گزارش نشان می دهد که بسیاری از افغان ها به ولایات اصلی شان بازگشتند. ولایات ننگرهار و کابل با هم میزبانی یک سوم از تمام عودت کنندگان را دارند.

براساس یافته های این گزارش، افغان هایی که در ولایات اصلی خود زندگی می کنند، با استفاده از روابط اجتماعی شان، احتمال بیشتری دارند که به کار گماشته شوند.

در بخشى ازاين گزارش، درحاليکه دسترسی کمتر به خدمات آموزشی و مراقبت های صحی بعنوان چالش های دیگری که عودت کنندگان و جوامع میزبان با آنها روبرو هستند، مشخص گرديده و گفته شده است: "شرایط زندگی عودت کننده گان افغان بسیار چالش برانگیز و نیاز به توجه عمیق و فوری دارد."

هینری کرالی؛ رییس دفتر بانک جهانی در افغانستان اظهار داشته است: "برای درک نیازها و چالش های اساسی عودت کنندگان افغان در زندگی روزمره شان، شناسایی و توافق در مورد بهترین شیوه های مقابله با این چالش ها، نهایت مهم است تا دسترسی به اطلاعات دقیق و تجزیه و تحلیل آنها داشته باشیم. گزارش مشترک با کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان (UNHCR) کمک می کند تا هماهنگی میان همکاران و بهبود فعالیت ها در حمایت از عودت کنندگان افغان افزایش یابد".

منبع افزوده است که سال ۲۰۱۹ مصادف است با چهلمین سالروز آغاز بیجاشدگی اجباری افغان ها از کشور و درحالیکه برنامه های متعددی برای کمک به عودت کنندگان و تسیهل ادغام مجدد آنها جریان دارد، نیاز است تا کار های بیشتری انجام شود.

خانم کارولاین ون بیورن رئیس دفتر کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان (UNHCR) در افغانستان، افزوده است: "همانطوری که سعی داریم ازعودت کنندگان افغان حمایت بهتر نمایيم، اطلاعات و تحلیل تهیه شده در این گزارش برای کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان و سایر شرکای کاری ما بشمول دولت افغانستان بسیار مهم است".

برپايه معلومات اداره کميشنرى عالى سازمان ملل متحد درامور پناهنده گان، این گزارش توصیه بر تمرکز به بازگشت داوطلبانه و تدریجی پناهنده گان افغان، به عنوان یک راه حل درازمدت برای بیجاشدگی های اجباری نموده و دولت افغانستان و شرکای بین المللی را تشویق میکند؛ تا با اتخاذ یک سلسله تدابیر، تسهیلات بیشتری را برای عودت مصئون و با عزت پناهنده گان فراهم سازند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر