زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

به هزینه ٢،٥ میلیون دالر امريکايى ده پروژۀ توسعوی عملى مى گردد

به هزینه ٢،٥ میلیون دالر امريکايى ده پروژۀ توسعوی عملى مى گردد

author avatar
15 Jul 2019 - 17:23
به هزینه ٢،٥ میلیون دالر امريکايى ده پروژۀ توسعوی عملى مى گردد
author avatar
15 Jul 2019 - 17:23

کابل(پژواک، ۲۴ سرطان ۹۸): به هزینه ٢،٥ میلیون دالر امريکايى، قرارداد ۱۰ پروژه توسعوی ميان هند و افغانستان به امضا رسید، که در مدت يک سال تکميل مى گردد.

این قرادادها امروز میان سفارت هندوستان و نمایندگان وزارت‌های انرژی و آب، انکشاف‌ دهات، زراعت، معارف، اطلاعات و فرهنگ، اقتصاد، مهاجرین، اقوام و قبایل به امضا رسید.

این پروژه‌ ها که شامل آبرسانی، اعمار دیوارهای استنادی، سالون فرهنگی، تالار جرگه برای ریاست سرحدات و قبایل، اعمار شبکه های آبرسانی و کانکریت ریزی سرک قریه ها می­باشد، به هزینه ٢،٥ میلیون دالر امريکاىی عملی می گردد.

به اساس معلومات مسئولان وزارت اقتصاد، این پروژه­ها در ولایات دایکندی، پنجشیر، غزنی، فراه، تخار، میدان وردک، ننگرهار، خوست و ارزگان تطبیق می‌شوند.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت، امروز در مراسمی که به همین مناسبت در قصر سپیدار تدویر یافته بود، گفت که این پروژه ها به اساس اولویت بندی و نیازمندی های مردم در نظر گرفته شده است و تاثیر مستقیم بالای وضعیت زندگی مردم دارد.

وی، با اشاره به این­که در گذشته عملی شدن پروژه ها به شکل بطی به پیش می رفت، گفت که بیش­ترین پروژه­ها در زمان حکومت وحدت ملی عملی شده اند؛ اما هنوزهم در برخی موارد کم کاری ها وجود دارد.

موصوف، با ذکر اینکه برخی پروژه ها به دلیل عدم همکاری وزارت مالیه از عملی شدن باز مانده اند، افزود: «اگر پروژه ها به موقع عملی نشوند، سبب دلسردی کشورهای تمویل کننده می شود و نباید شاهد تجربه هايی باشیم که باعث برآورده نشدن خواست مردم و دلسردی کشورهای کمک کننده شود.»

مصطفی مستور وزیر اقتصاد که در این مراسم صحبت می کرد، گفت که تطبیق این پروژه‌ ها، باعث ایجاد کسب و ‌کار در جامعه می­شود.

از سويى هم وینی کمار سفیر هند در کابل، گفت که افغانستان یک دوست قابل اعتماد و استراتيژیک هند است و دهلی نو؛ در راستای تامین ثبات، بازسازی و توسعه اقتصادی در این کشور متعهد می ‌باشد.

کمار، با ابراز خرسندی از تطبیق پروژه‌‌ های کوچک توسعوی در سال گذشته، علاوه کرد که اکثریت پروژه‌ های سال ١٣۹٧ تکمیل و در اختیار مردم افغانستان قرار گرفته است.

کشور هند در سه مرحله، به ارزش مجموعی ۱۲۰ میلیون دالر امریکایی در ۵۷۷ پروژه از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ به پروژه های با تاثیرات بلند اجتماعی تعهد کرده است که این پروژه، متمرکز به مناطق دوردست و کمتر انکشاف یافته کشور است؛ تا زمینه انکشاف متوازن اقتصادی و اجتماعی را در مناطق دوردست و کمتر انکشاف یافته به میان آورد.

به اساس معلومات وزارت اقتصاد، این وزارت به عنوان هماهنگ کننده پروژه های انکشافی با تاثیرات بلند اجتماعی در همکاری با وزارت های سکتوری، توانسته است از جمع ۵۷۷ پروژه، به تعداد ۳۶۰ پروژه را به هزینه مجموعی ۷۲ میلیون دالر امریکایی تکمیل کند که متباقی تحت پروسه منظوری، تدارکات و تطبیق می­باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر