زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: تکرار فاجعۀ انتخابات ۲۰۱۴ قابل تحمل نیست

عبدالله: تکرار فاجعۀ انتخابات ۲۰۱۴ قابل تحمل نیست

author avatar
15 Jul 2019 - 15:13
عبدالله: تکرار فاجعۀ انتخابات ۲۰۱۴ قابل تحمل نیست
author avatar
15 Jul 2019 - 15:13

کابل(پژواک، ۲۴ سرطان ۹۸): رئيس اجرايى حکومت، تکرار فاجعۀ انتخابات ۲۰۱۴ را غیرقابل قبول خوانده، گفت که هیچ ادارۀ حکومتی حق ندارد به نفع و یا ضرر یک نامزد مشخص کار کند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت، امروز در همایشی تحت عنوان «برنامۀ آگاهی‌دهی عامه در خصوص افزایش مشارکت زنان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸»، در قصر سپیدار، حضور زنان را در انتخابات بسیار مهم و حیاتی خوانده گفت که هرچند انتخابات چالش‌‎‌هایی خواهد داشت؛ اما همه باید وظیفه خود را در برگزاری یک انتخابات شفاف و سالم ادا کنند.

وی، سهم زنان را در انتخابات ریاست جمهوری مهم و ارزنده خوانده گفت که این سهم به معنای حمایت از یک نامزد مشخص نیست و نباید ریاست امور زنان ولایات، در این خصوص سلیقه یی برخورد کند، هر رئیس حق دارد که به نامزد مورد نظر خود رأی بدهد.

موصوف، با اشاره به تقلبات و تخلفات انتخابات ۲۰۱۴، افزود که تکرار فاجعه انتخابات ۲۰۱۴ قابل تحمل برای شهروندان نیست و هیچ ادارۀ حکومتی، حق ندارد به نفع یک نامزد مشخص کمپاین کند.

عبدالله، با اشاره به اینکه خیر، صلاح و سلامت افغانستان به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بستگی دارد، گفت: «برگزاری انتخابات شفاف، تهداب افغانستان را مستحکم می­کند و به جز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، راه دیگری وجود ندارد و حتا آنانی‌که به انتخابات باورمند نیستند نیز به جز پذیرفتن انتخابات راه دیگری ندارند.»

از سويی هم حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، با ذکر اینکه هم اکنون زنان درکمیسیون انتخابات و در سطوح بلند این کمیسیون نقش اساسی و تصمیم‌ گیرنده دارند، گفت که حضور زنان می تواند در برگزاری یک انتخابات شفاف و سالم کمک کند.

نورستانی علاوه کرد: «مشارکت فعال زنان در انتخابات گذشته، نشان داد که زنان نسبت به سرنوشت‌شان احساس مسئولیت می‌کنند و زنان نسبت به هر کس دیگر، دغدغه‌های امروزی را در سر دارند و نقش سازنده درانتخابات داشتند.»

رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که برگزاری یک انتخابات شفاف و سالم، وابسته به همکاری احزاب سیاسی، نهادهای مدنی، نامزدان انتخابات و حضور پُررنگ مردم می باشد.

همچنان دلبر نظری وزیر امور زنان که در این نشست صحبت می کرد، گفت که رای دادن و حضور در انتخابات به معنای حمایت از قانون، مردم‌سالاری و حقوق بشر است.

وی افزود که برنامۀ آگاهی‌دهی عامه در ۲۲۴ ولسوالی ۳۴ ولایت صورت ميگيرد که بدون شک مشارکت و سهم زنان در انتخابات را بلند خواهد برد.

وزیر امور زنان، از وزارت حج و اوقاف، نهادهای امنیتی، رسانه‌ها و نهادهای مدنی خواست تا آنان را در اجرای برنامه آگاهی دهی عامه برای مشارکت زنان در انتخابات، حمایت و همکاری کنند.

پیری مایادون سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان که در این نشست صحبت می کرد،  گفت با آنکه زمان اندک به تدویر انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، تدویر این نشست مهم و به جا است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر