زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“عدم ارسال بودجه، باعث کندى کار در عرصه هاى بازسازى هرات شده است”

“عدم ارسال بودجه، باعث کندى کار در عرصه هاى بازسازى هرات شده است”

author avatar
15 Jul 2019 - 14:28
“عدم ارسال بودجه، باعث کندى کار در عرصه هاى بازسازى هرات شده است”
author avatar
15 Jul 2019 - 14:28

شهرهرات (پژواک، ٢٤ سرطان ٩٨): شمارى از فعالان مدنی هرات ميگويند که با گذشت شش ماه، هنوز هم بودجۀ يک تعداد ادارات ارسال نگرديده، که باعث کندى کار در عرصه هاى بازسازى و نوسازى شده است.

این فعالان مدنى، حکومت مرکزی به ویژه ادارۀ ارگانهای محل را به تعلل در ارسال بودجه متهم می کنند و  تاکید دارند که عدم ارسال این بودجه، سبب شده که کار ساخت ده ها پروژه از سوی شاروالى معطل بماند.

جواد عمید از فعالان مدنی هرات، امروز در يک نشست خبری گفت: "از چند سال به این طرف کار و بودجه شاروالی هرات با مشکل مواجه بوده است و نرسیدن بودجه، باعث شده است که کار شاروالی با چالش مواجه شود."

عبدالله عزیزی دیگر فعال مدنی هرات گفت: "حاکمان حکومت وحدت ملی، بايد بدانند که مردم ما سخت نیازمند کمک اند، جاده های ما به شرکت های کشتى رانی مبدل شده است."

این فعالان مدنى تاکید دارند که عملکرد حکومت به جايی رسیده که دیگر مردم اعتمادی به دولت نداشته باشند.

سید اشرف سادات یکی دیگر از فعالان مدنی، در این نشست تاکید کرد که عدم ارسال به موقع بودجه، چالش بنیادی است که همه ساله تکرار می گردد.

موصوف گفت: "هرسال بودجه انکشافی شاروالی هرات با تعلل ارسال می گردد؛ مثلا امسال هفتمین ماه مالی هم در حال سپرى  شدن است؛ اما تا هنوز بودجه انکشافی شاروالی نرسیده است و این مایه نگرانی است."

 سکینه حسینی عضو شورای ولایتی هرات نیز از عدم ارسال بودجه انکشافی شاروالى از سوی حکومت مرکزی انتقاد کرده گفت که تاخیر در ارسال این بودجه، سبب توقف بازسازی و نوسازی در شهر هرات شده است.

او افزود: "متاسفانه به دلیل ضعف مدیریتی که در مرکز وجود دارد، باعث شده که ظلم کلانی نسبت به مردم ولایت هرات شود."

اين در حاليست که چند هفته پیش نیز شورای شهر هرات، هشدارداده بود که اگر تا یک هفته دیگر بودجه انکشافی شاروالى این ولایت ارسال نگردد، شورای شهر، فعالان مدنی و شهروندان هرات دست به اعتراض گسترده خواهند زد.

اما از سوى ديگر، غلام رسول عظیمی مسئول مطبوعاتی شاروالی هرات به پژواک گفت: "بودجه شاروالی هرات، از سوى رياست جمهورى منظور شده و به وزارت مالیه سپرده شده است و شهروندان هرات، نگرانی نداشته باشند و در آینده نزدیک بودجه خواهد رسید."

قابل يادآوريست که بودجه انکشافی شاروالى هرات، ٧٤٠ میلیون افغانی است؛ اما تاخیر در ارسال این بودجه، سبب چالش های زیاد در شهر هرات شده  است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر