زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کميسیون انتخابات به ۱۷ نامزد ریاست جمهوری تصدیق نامه ها داد

کميسیون انتخابات به ۱۷ نامزد ریاست جمهوری تصدیق نامه ها داد

author avatar
15 Jul 2019 - 20:03
کميسیون انتخابات به ۱۷ نامزد ریاست جمهوری تصدیق نامه ها داد
author avatar
15 Jul 2019 - 20:03

کابل (پژواک، ۲۴ سرطان ۹۸): کميسیون انتخابات به ۱۷ نامزد ریاست جمهوری و معاونین آنان تصدیق نامه ها داد، اما غلام فاروق نجرابی نامزد ریاست جمهوری این تصدیق نامه را نگرفت و سید نورالله جلیلی در نشست به سرود ملی به پا ایستاد نشد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۶ میزان سال روان برگزار گردد.

از جمع ۱۸ نامزد ریاست جمهوری محمد اشرف غنی، داکتر عبدالله عبدالله، محمد حنیف اتمر، گلبدین حکمتیار، نورالحق علومی، شیدا محمد ابدالی، و زلمی رسول اشتراک نداشتند و تصدیق نامه های شان را معاونین آنان گرفتند.

اما غلام فاروق نجرابی نامزد ریاست جمهوری این تصدیق نامه را نگرفت و گفت: "تا زمانیکه صلح نشود و بعد از آن اداره موقت به میان نیاید و این قانون اساسی بی بنیاد و قانون بی کاره انتخابات از بین نرود، ما حاضر نیستیم اعتبارنامه متقلبين را اخذ نماییم."

همچنان سید نور جلیلی کاندید ریاست جمهوری تصدیق نامه خود را گرفت، اما به سرود ملی ایستاد نشد. او نگفت که این کار را چرا انجام داد.

شماری نامزدان بر کميسیون و رئیس جمهور انتقاد ها داشتند، اما رئیس کمسیون مستقل انتخابات برای آنان گفت که در آینده یک نشست را برگزار خواهد کرد و نظریات تمام نامزادان را خواهد شنید.

حوا علم نورستانی رئیس کميسیون انتخابات در این نشست گفت، خوب است که توسط توزیع تصدیق نامه ها برای نامزدان ریاست جمهوری یک گام دیگر نیز برداشته شد.

وى افزود که قبلاً در کميسیون انتخابات مشکلات زیادی وجود داشت، اما کمیشنران جدید بری رفع مشکلات گام های مثبت برداشته اند.

نورستانی وعد سپرد که انتخابات ریاست جمهوری به شفافیت کامل برگزار میشود.

عصمت الله مل معاون کميسیون مستقل انتخابات گفت که در انتخابات آینده ریاست جمهوری از تکنالوژی جدید کار گرفته خواهد شد.

او میگوید که در بست های زیاد کميسیون انتخابات افراد شایسته گماشته شده اند، در ۳۳ ولایت هنگام ثبت نام تقویتی بیش از ۳۱۸ هزار تن برای راى دادن ثبت نام کرده اند و در ولایت غزنی بیش از ۲۴۵ هزار تن برای انتخابات ثبت نام کردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر