زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

با ٤٥٠ خانوادۀ نيازمند در فارياب و سرپل مساعدت به عمل آمد

با ٤٥٠ خانوادۀ نيازمند در فارياب و سرپل مساعدت به عمل آمد

author avatar
16 Jul 2019 - 16:10
با ٤٥٠ خانوادۀ نيازمند در فارياب و سرپل مساعدت به عمل آمد
author avatar
16 Jul 2019 - 16:10

شبرغان و سرپل (پژواک،٢٥ سرطان ٩٨): در ولايت جوزجان به هر کدام از ٣٥٠ خانواده، ١٩ هزار افغانى پول نقد؛ و در سرپل نيز براى يکصد خانوادۀ متضرر از سيلاب ها و خانواده هاى قربانيان جنگ، مبلغى پول نقد و مقدارى مواد خوراکى کمک صورت گرفت.

عبدالمالک رستمی رئیس عودت مهاجرین جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين کمک، از سوى دفتر حمايت از اطفال به همکارى اين رياست صورت مى گيرد.

موصوف افزود که اين ٣٥٠ خانواده، نسبت جنگ و نا امنى ها از ولایات بغلان، فاریاب، سرپل و برخى ولسوالی های نا امن ولایت جوزجان، به شهر شبرغان آمده اند.

به گفته موصوف، پول يادشده به هدف اينکه مستفيد شونده گان کمک، به ميل خود شان وسايل کار چون ماشين خياطى و غيره را خريدارى کنند، در اختيار آنها قرار ميگيرد.

کسانى که اين کمک را دريافت کرده اند، از رياست امور مهاجرين و دفتر حمايت از اطفال سپاسگزارى مى کنند؛ اما از طرف های درگیر مى خواهند که به جنگ خاتمه دهند.

 نسرین زنی که از ولایت بغلان به شبرغان آمده و ١٩ هزار افغانى کمک را دريافت کرده است، گفت که نسبت شدت ناامنى ها و جنگ در بغلان، به شبرغان آمده و به مشکلات زياد شب و روز را سپرى مى کنند.

وی افزود: « ریاست عودت مهاجرین به همکاری دفتر حمایه اطفال، یک مقدار پول برای ما توزیع کرد و من مى خواهم که با استفاده از اين پول، از طریق کروشنیل بافی برای زنده گی درهم و برهم ما کاری انجام دهم.»

ه اساس يک خبر ديگر، امروز ریاست مبارزه با حوادث طبیعی ولایت سرپل، برای يکصد خانواده متضرر از سیلاب ها و خانواده های شهداء، شش قلم مواد مواد خوراکى و مبلغى پول نقد توزیع نمود.

مهدی ناصری سرپرست ریاست آماده گی مبارزه با حوادث طبیعی ولایت سرپل، حين توزيع اين مواد گفت که براى هر کدام يازده فاميل شهداء پنجاه هزار افغانى، برای هر کدام ۳۳ فامیل متضرر ۱۵۰۰۰ افغانی پول نقد، و برای هر کدام ۵۶ فامیل دیگر آسيب ديده ١٤ سير آرد، ٤٢ کيلوگرام برنج، ده ليتر روغن، یک سیر لوبیا، سه ونيم کيلوگرام شکر توزیع گردید.

 محبوب الله یک تن از وارثین شهداء به نماینده گی از ديگر کمک شده گان، از حکومت خواست که براى بازمانده گان شهداء زمينه کار را فراهم کند.

او افزود: «ما نمی خواهیم برای همیش بار دوش جامعۀ خود باشیم، ما می خواهیم که برای دیگران کمک کنیم.»

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر