زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رويدادهاى جداگانه در فارياب جان ٢٣ تن را گرفت و ١٩ تن زخمى شدند

رويدادهاى جداگانه در فارياب جان ٢٣ تن را گرفت و ١٩ تن زخمى شدند

author avatar
16 Jul 2019 - 15:41
رويدادهاى جداگانه در فارياب جان ٢٣ تن را گرفت و ١٩ تن زخمى شدند
author avatar
16 Jul 2019 - 15:41

ميمنه (پژواک، ٢٥ سرطان ٩٨): منابع امنیتی در فاریاب مى گويند که در رويدادهاى جداگانه در اين ولايت، ١٨ طالب و پنج منسوب امنيتى جان باخته و ١٥ طالب و چهار منسوب امنيتى زخم برداشته اند. 

جگرن محمد حنیف رضایی مسئول مطبوعات قول اردوی شاهین در فارياب، به آژانس خبرى پژواک گفت که در درگيرى که در مناطق نذيرآباد و نديرآباد ولسوالى پشتونکوت شب گذشته صورت گرفت، ۱۱ طالب مسلح و پنج نیروی کشته شده و ۷ طالب و ۴ نیروی امنیتی زخم برداشته اند.

وى افزود که  درحملۀ هوایی نيروهاى امنيتى که در نزدیک بازار کته قلعه اين ولايت انجام شد، برادر ملا حفیظ الله مشهور به ظالم کُش با دو نفر از همراهانش، کشته شده اند.

برپايۀ معلومات منبع، از اثر حملات توپچی بالای قرارگاه مخالفین در قریه توپخانه قلعۀ ولسوالی دولت آباد، دو  جنگجوی طالب کشته شده و شش عضو این گروه که اتباع ازبکستان اند،  زخم برداشتند.

یک منبع امنیتی معتبر که نخواست نامش در گزارش ذکر گردد، به پژواک گفت که در جنگ ندیرآباد و نذیرآباد به شمول حمیدالله قوماندان اردوی محلی نوتشکیل، پنج تن از اين نيروها جان باختند و ۵ تن ديگر آنها مجروح شده اند که تا هنوز اجساد کشته شده ها در منطقه باقی مانده اند.

به گفتۀ موصوف مناطق یادشده تا نزدیک کته قلعه در تصرف طالبان قرار گرفته است.

میرویس سید زوی ولسوال پشتونکوت نيز گفت که نیروهای امنیتی، از ندیر آباد و نذیرآباد به جانب بازار کته قلعه عقب نشینی کردند، اجساد اين نيروها در محل باقیست و از سرنوشت زخمیان خبری نیست.

تاحال طالبان در اين مورد چيزى نگفته اند.

در يک رويداد ديگر،  دو  طالب در ولسوالى بلچراغ اين ولايت کشته شده اند.

يک منبع معتبر امنيتى گفت که شب گذشته، ملا محمد مشهور به هاشمى فرمانده ٢٠ نفرى طالبان و ملا محمد يوسف عمرى، مى خواستند ماينى را در مسير يک سرک در ولسوالى بلچراغ جابه جا نمايند؛ اما ماين انفجار کرد و در نتيجه اين دو تن کشته شده و دو تن ديگر مجروح گرديده اند.

دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی فاریاب، با تايید این خبر مى گويد که ملا محمد هاشمی، قبلاً به ارتباط فعالیت های مسلحانه و «تروریستی» دستگیر و زندانی شده بود؛ اما در سال ١٣٩٣ از زندان فرار نمود.

یک مسئول طالبان، اين خبر را تایيد کرد و گفت که ملا محمد، در انفجار ماین کشته شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر