زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معلولین تحصن کننده: صدای ما را ملل متحد تا رئیس جمهور برساند

معلولین تحصن کننده: صدای ما را ملل متحد تا رئیس جمهور برساند

author avatar
16 Jul 2019 - 18:20
معلولین تحصن کننده: صدای ما را ملل متحد تا رئیس جمهور برساند
author avatar
16 Jul 2019 - 18:20

کابل (پژواک، ۲۵ سرطان ۹۸): ده ها معلول که از ده ماه گذشته در کابل خیمۀ تحصن برپا کردند، امروز در جریان یک مظاهره از دفتر ملل متحد خواستند که صدای شان را تا مقامات حکومت برساند.

این افراد که تعداد شان به ۳۰ تن میرسید، پیش از چاشت امروز در کابل، پیش روی دفتر ملل متحد مظاهره کردند.

انجنیر اسدالله کاموی رئیس شورای اجتماعی معلولین جوان، هنگام مظاهره گفت آنان که تحصیلات عالی هم دارند، از ده ماه گذشته بدینسو در پارک شهر نو، خیمۀ تحصن برپا کرده و از حکومت حقوق خود را میخواهند. 

از جمع آنان گماشتن یک تن را در مشرانوجرگه به حیث سناتور انتصابی، گماشتن یک تن از جمع آنها را در کميسیون مستقل حقوق بشر به حیث کمیشنر، مشارکت در امور سیاسی و اجتماعی، مساعد ساختن زمینه کار به معلولین، از بین بردن تبعیض میان معلولین جنگی و غیرجنگی، از خواست های معلولین مظاهره کننده بود.

کاموی با اشاره به این خواست ها به مقامات دفتر ملل متحد گفت: "شما یک ارگان بی طرف استید، رئیس جمهور و رئیس اجرائیه صدای ما را نشنید؛ از شما میخواهیم که بین ما میانجیگری نمایيد و صدای مظلومیت معلولیت ما را به رئیس جمهور و رئیس اجرائیه برسانید."

وی افزود که در ده ماه گذشته، هیچ کسی پرسان مظاهره کنندگان معلول را نکرده و نه به خواست های شان کدام پاسخ داده شده است.

او افزود: "امروز ما صدای معلولیت و مظلومیت خود را از طریق دفتر ملل متحد به حکومت میرسانیم، ما معلولین تحصیل کرده استیم، اگر خواست های ما مشروع باشد، حقوق ما برای ما داده شود و اگر خواست های ما غیر مشروع باشد، به ما قناعت دهید."

به شمول کاموی، دو تن به نمایندگی از معلولین، به خواست دفتر ملل متحد، به این دفتر رفتند.

کاموی در باره دیدار با افراد این دفتر به پژواک گفت: "به نام کاکر یک جوان نزد ما آمد و گفت شما چه میخواهید؟ ما برایش گفتیم که تدامیچی ياماماتو [نماینده ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان]، تو صدای ما را به رئیس جمهور برسان، او به ما گفت شما انتظار باشید من پیغام شما را به یاماماتو برسانم؛ اگر لازم دانست ما صدای شما را از سوی یاماماتو به رئیس جمهور برسانیم و اگر لازم دانست که با شما دیدار نماید به شما ایمیل خواهیم کرد؛ و بعدش از او رخصت شدیم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر