زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مولوده حايز مقام اول مسابقۀ حسن تلاوت قرآنکريم در سمنگان شد

مولوده حايز مقام اول مسابقۀ حسن تلاوت قرآنکريم در سمنگان شد

author avatar
16 Jul 2019 - 14:39
مولوده حايز مقام اول مسابقۀ حسن تلاوت قرآنکريم در سمنگان شد
author avatar
16 Jul 2019 - 14:39

ایبک (پژواک، ٢٥ سرطان ٩٨): مولوده، مقام اول مسابقۀ حسن تلاوت قرآنکريم را از آن خود کرد که به پيشواز صدمين سالگرد استرداد استقلال کشور، در سمنگان راه اندازى شده بود.

افغان ها، در ٢٨ اسد سال ١٢٩٨هجرى شمسى، تحت رهبری غازی امان الله خان، استقلال کشور شان را از انگلیس ها به دست آوردند.

در مسابقه حسن تلاوت قرآنکريم که امروز از سوى کمیته فرهنگی و دارالانشاى ولایتی تجلیل از صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور تنظيم شده بود، يکصد تن از حافظان ده مدرسه دينى ذکور و اناث ايبک مرکز ولايت سمنگان، شرکت نموده بودند.

مولوی سید عبدالغفورهاشمی سرپرست ریاست ارشاد، حج و اوقاف سمنگان و يک تن از داوران اين مسابقه، به آژانس خبرى پژواک گفت مولوده که مقام اول را از آن خود کرده است، محصل صنف سیزدهم مدرسه دارالعلوم عثمانیه  شهر ايبک مى باشد.

مولوده، با ابراز خرسندی گفت: «من قرآن پاک را از سن خرد بدینسو، نزد استاد با تجوید می خوانم، آرزو دارم که کلام الله مجيد را حفظ کنم و در آینده عالم دین شوم و اطفال وطن را قرآن بياموزانم.»

مولوی هاشمی گفت که قاری زین الدین متعلم مدرسه دارالعلوم ریاض العلوم، مقام دو و سمیرا شاگرد مدرسه قاری محمد رحیم، مقام سوم اين مسابقه را از آن خود کردند.

وی افزود: «راه اندازی چنین برنامه های نورانی، قرآنی و اسلامی، خالی از فضيلت نبوده، جوانان ما به خواندن قرآن تشویق می شوند و برای هر فرد مسلمان لازم است که قرآنکریم را با حسن تجوید قرائت کند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر