زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

٢٨عراده موتر و ١٤٦٩ ميل سلاح شوراى ملى نزد وکلاى پيشين باقى مانده است

٢٨عراده موتر و ١٤٦٩ ميل سلاح شوراى ملى نزد وکلاى پيشين باقى مانده است

author avatar
17 Jul 2019 - 15:38
٢٨عراده موتر و ١٤٦٩ ميل سلاح شوراى ملى نزد وکلاى پيشين باقى مانده است
author avatar
17 Jul 2019 - 15:38

کابل (پژواک، ٢٦ سرطان ٩٨): تعداد ٢٨ عراده موتر و ١٤٦٩ ميل سلاح خفيفۀ شوراى ملى، نزد وکلاى دور پانزدهم و شانزدهم اين شورا باقى مانده و ادارۀ ذيربط ، تا هنوز موفق نشده اين وسايط و سلاح را به دست آورد.

دور پانزدهم تقنينى شوراى ملى، در سال ١٣٨٩ پايان يافت و دور شانزدهم آغاز به کار کرد. پس از هشت سال، دور هفدهم شورا در ششم ثور سال روان گشايش يافته است.

به اساس معلوماتی که ریاست امور امنیتی شورای ملی در دسترس آژانس خبری پژواک قرار داده است، ۲۲۴ میل سلاح (۱۶۲میل کلاشنکوف و ۶۲ میل تفنگچه) نزد اعضای دور پانزدهم ولسی جرگه شورای ملی، و ۹۲۷ میل سلاح (۷۰۲ کلاشنکوف و ۲۲۵ میل تفنگچه) نزد اعضای دور شانزدهم ولسی جرگه این شورا وجود دارد و آن را تا حال به ریاست امور امنیتی شورا تسلیم نکرده اند.

منبع افزوده است که ۱۹۷میل کلاشنکوف و ۶۷ میل تفنگچه نیز نزد اعضای مشرانوجرگه در دور پانزدهم و شانزدهم باقى مانده است و به این اداره تسلیم نکرده اند.

معلومات حاکی است که ٢٩ میل کلاشنکوف و ١٥ ميل تفنگچه نزد برخى فامیل هاى اعضای شورای ملی باقی مانده است که در جریان دوره کاری شان فوت نموده و يا کشته شده اند.

همچنان او خاطرنشان کرد که هشت میل کلاشنکوف و دو میل تنفگچه، نزد اعضای پيشين این شورا که استعفا داده اند، باقى مانده است.

منبع يادشده در مورد سلاحى که در حال حاضر در اختيار رياست امور امنيتى شورا قرار دارد، معلومات نداد.  

اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که ۲۶ عراده رينجر و دو عراده موتر نوع «اف ۳۵۰» ریاست امور امنیتی شورای ملی، نزد ۲۸ عضو دور شانزدهم ولسی جرگه وجود دارد و با وجودی که اعضای یاد شده، به دور هفدهم شورای ملی راه نیافته اند، وسایط یاد شده را تسلیم نکرده اند.

موصوف خاطر نشان کرد که حوالۀ تيل موترهايى که نزد اعضاى پيشين شورا مى باشند، قطع شده است.

به اساس معلومات منبع، اين شورا در حال حاضر بدون موترهاى يادشده، ١١٢ عراده موتر در اختيار دارد که در امور امنيتى شورا از آن استفاده مى شود.

یک منبع در ریاست امور امنیتی شورای ملی که نخواست از او در گزارش نام برده شود، به آژانس خبرى پژواک گفت که در چند سال گذشته، بارها دارالانشاهاى مجلسین شورای ملی و ریاست امور امنیتی، با اعضاى پيشين اين شورا که سلاح و وسايط نزد شان باقى مانده، تماس برقرار نموده تا امانت هاى اين شورا را تسليم دهند؛ اما اين کار را نکرده اند.

او افزود که این موضوع را با ریاست عمومی امنیت ملى، قوماندانی هاى امنیه ولایات، گارنیزیون کابل و لوی څارنوالی نیز شریک کرده و حتی برای ده ها تن از اعضای یادشده جلب نیز فرستاده شده تا سلاح و وسایط شورا را تسلیم کنند؛ اما اين کار را نکرده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر