زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار ٣٠ پروژه در بلچراغ فارياب آغاز گرديد

کار ٣٠ پروژه در بلچراغ فارياب آغاز گرديد

author avatar
17 Jul 2019 - 18:56
کار ٣٠ پروژه در بلچراغ فارياب آغاز گرديد
author avatar
17 Jul 2019 - 18:56

ميمنه (پژواک، ٢٦ سرطان ٩٨): رهبری ولایت فاریاب در ولسوالی تازه تصرف شدۀ بلچراغ رفته کار ٣٠ پروژه را آغاز کردند.

رهبری ملکی و نظامی ولایت فاریاب، چاشت امروز در ولسوالی تازه تصرف شده بلچراغ سفر نموده، ضمن صحبت با مردم، کار ٣٠ پروژه را رسماً آغاز و ٢٠ میلیون افغانی را به منظور ارائه خدمات و حکومتداری خوب، بازسازی تعمیر اداره ولسوالی و قوماندانی امنیه، و ترمیم دو مسجد کمک نمودند.

ولسوالی بلچراغ در ٥٠ کیلومتری جنوبشرق شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب موقعیت دارد که یکسال قبل به دست طالبان سقوط کرد و یکماه پیش، دوباره به کنترول دولت درآمد.

والی فاریاب را در بلچراغ جنرال احمدزی معاون قول اردوی کوماندو، جنرال غیب الله سادات قوماندان امنیه، جنرال نجیب الله نجیب رییس امنیت ملی و معاون شورای ولایتی همراهی می کردند.

نقیب الله فایق والی فاریاب، به مردم بلچراغ اطمینان سپرد که این ولسوالی در محراق توجه حکومت می باشد، منبعد سقوط نخواهد کرد، امنیت تامین و به تمام نیازمندی های اساسی مردم پرداخته میشود، همه ادارات دوباره فعال و عرضه خدمات می کنند، دروازه های مکاتب باز و در قسمت احداث سرک مواصلاتی با مرکز ولایت، آب آشامیدنی، برنامه های توانمند سازی زنان و جوانان توجه خواهد شد.

وى افزود که امروز کار ساخت ١٣ مکتب از برنامه اقراء، ١٦ پروژه از برنامه میثاق شهروندی و نیز برنامه ٥ ساله توانمندسازی زنان در ولسوالی بلچراغ آغاز می شود.

او علاوه کرد که برای بازسازی اداره ولسوالی، قوماندانی امنیه و ترمیم دو محراب مسجد که توسط طالبان تخریب شده بود و نیز بخاطر فعالیت دوباره ادارات عدلی و قضایی، ثبت احوال نفوس، معارف و سایر بخشها، ٢٠ میلیون افغانی از تعهدات رییس جمهور به مصرف می رسد، برای ٢ هزار فامیل مواد غذایی مساعدت می گردد، علاوه بر آن موسسات همکار نیز فعالیت های شانرا از سر خواهد گرفت.

موصوف، از طالبان خواست که پیش از مذاکرات قطر، دست از مخالفت بردارند و به پروسه صلح بپیوندند، در سطح افغانستان برای آمدن صلح الگو شوند؛ در غیر آن صورت سرکوب و نابود میشوند.

انجنیر عزیزالله عثمانی  رییس احیا و انکشاف دهات فاریاب گفت که ١٣ مکتبی که از برنامه اقراء اعمار می گردد، ٦ – ٨ و ١٠ صنفی می باشد، هر کدام از يک تا شش میلیون افغانی هزینه بر میدارد، ١٦ پروژه شامل حفر چاه، دیوار استنادی، کانال آب و پلچک می باشد، جریان دارد و همچنان برنامه ٥ ساله توانمند سازی زنان در چوکات ٦٣ شورا در تمام ولسوالی بلچراغ در حرفه های مختلف آغاز می شود.

صبغت الله سیلاب معاون شورای ولایتی فاریاب، از توجه رئیس جمهور و حکومت محلی بخاطر آزاد سازی بلچراغ از چنگ طالبان، آغاز پروژه های عمرانی و مساعدت های نقدی و جنسی ابراز قدردانی نموده، گفت که ١٨ سال از عمر نظام جدید در افغانستان می گذرد، میلیارد ها دالر به بهانه های مختلف به مصرف رسید؛ اما تا کنون مردم ولسوالی بلچراغ سرک، برق، شفاخانه، آب آشامیدنی و ابتدائی ترین نیازمندی های شانرا ندارند.

وی از حکومت محلی و مرکزی خواست که در بلچراغ کار بنیادی صورت گیرد، برنامه های انکشافی رویدست گرفته شود تا افکار طالبانی مردم تغیير نماید و در آینده در کنار دولت قرار گیرند.

مولوی محمد صابر خطیب مسجد جامع مرکز بلچراغ، بر وعده های میان تهی مسوولین گذشته انتقاد نموده، گفت که در زمان انتخابات با فریب مردم رای شانرا گرفتند و در ١٨ سال در قسمت بازسازی و عمران ولسوالی هیچگونه توجه صورت نگرفته است و امیدوار است که وعده های امروزی والی و همراهان شان مانند گذشته نباشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر