زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

زنان دکاندار: نا امنی ولسوالی امام صاحب بالای کار ما تأثیر منفی نموده است

زنان دکاندار: نا امنی ولسوالی امام صاحب بالای کار ما تأثیر منفی نموده است

author avatar
18 Jul 2019 - 15:19
زنان دکاندار: نا امنی ولسوالی امام صاحب بالای کار ما تأثیر منفی نموده است
author avatar
18 Jul 2019 - 15:19

 

شهر کندز (پژواک، ۲۷ سرطان ۹۸): شماری از زنان دکاندار در ولسوالی امام صاحب میگویند که ناامنی های این اواخر، بالای کار ما تأثیر منفی کرده است و با مشکلات مواجه اند.

از جمع این زنان بی بی شاه گل ۵۵ ساله به تاریخ ۲۷ سرطان، به آژانس خبری پژواک گفت که از ۲۵ سال گذشته در بازار امام صاحب دکان دارد.

او افزود: ((پنج سال قبل روزانه ۷-۸ هزار افغانی فروش داشتم؛ اما اکنون روزانه نهایت هزار افغانی فروش میشود؛ در این مقدار برای ما صد افغانی فایده میماند که توسط آن هیچ امرار معیشت کرده نمیتوانیم.))

بربنیاد معلومات وی، از ۲۵ سال گذشته ۴۴ زن بیچاره در بازار امام صاحب یخن های خامک دوزی شده می فروختند؛ اما از اثر نا امنی های اخیر شمار اين زنان بسیار کم شده است.

وی افزود: ((شوهرم در بستر بیماری قرار دارد، کار کرده نمی تواند، خودم تمام روز تلاش میکنم؛ اما پول نان خشک را به دست آورده نمی توانم، خداوند پاک خودش بالای ما رحم کند.))

 

همچنان نجیبه یک دکاندار دیگر در بازار امام صاحب به پژواک گفت که شوهرش از اثر جنگ های این اواخر کشته شده  و از  روی مجبورى این جا دکانداری میکند.

وی افزود: ((در طول روز هزار یا یک و نیم هزار افغانی فروش میکنیم، اگر وضعیت خوب باشد از قریه جات مردم به بازار بیایند، فروشات ماهم خوب میشود و مشکل ما رفع خواهد بود.))

بربنیاد معلومات نجیبه، اکثر دکانداران زن در این بازار، از یک دیگر قرضدار شده اند، به همین سبب دکانداری را ترک کردند و به مناطق دیگر رفتند.

همچنان یک دختر به نام شبانه در این بازار به پژواک گفت که در این ولسوالی بسیار دختران از اثر ناامنی تعلیم کرده نمی توانند.

وی گفت: ((شما می بینید که من در اینجا دکان دارم؛ اما سن من از مکتب است و باید مکتب بخوانم مگر چه کنم که نا امنی و غریبی است.))

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر