زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: وقت مذاکرات مستقيم ميان حکومت با طالبان فرا رسيده است

عبدالله: وقت مذاکرات مستقيم ميان حکومت با طالبان فرا رسيده است

author avatar
18 Jul 2019 - 13:47
عبدالله: وقت مذاکرات مستقيم ميان حکومت با طالبان فرا رسيده است
author avatar
18 Jul 2019 - 13:47

کابل (پژواک،٢٧سرطان ٩٨): رئيس اجرايى حکومت، ضمن تاکيد بر صلح باعزت و پايدار گفت که وقت مذاکرات رو در رو ميان طالبان و حکومت  فرارسيده؛ بايد افغان ها در مورد سرنوشت شان، خود تصميم بگيرند.

داکتر عبدالله عبدالله رئيس اجرايى حکومت وحدت ملى، که امروز در نشستى زير نام «کنفرانس تحقيقى در مورد صلح» در کابل صحبت مى کرد، گفت که افغان ها صلح باعزت و زندگى آرام مى خواهند.

به گفتۀ موصوف، در چهل سال گذشته در اين کشورجنگ ادامه دارد، تعدادى مردم مهاجر شدند و تعداد زيادى کشته و زخمى دادند؛ اما هنوز جنگ ادامه دارد و دليلش معلوم نيست.

عبدالله درادامه گفت: «اگر ما نتوانيم که در داخل افغانستان... صداى خود را به صداى واحد تبديل کنيم، بازحق نداريم که ملامتى را بالاى ديگران بيندازيم.... بايد برخورد خود را به يک برخورد مسئولانه تبديل کنيم.»

او خاطر نشان کرد که فرصت خوب براى صلح ميسرشده است و بايد از آن استفادۀ خوب صورت گيرد.

عبدالله دربخشى ازصحبت هايش به پيشنهاد گروه طالبان در گفتگوهاى صلح اشاره کرد و افزود: «وقتى که طالبان مى گويند ما به صلح باورمند هستيم و طرفدار حل صلح آميز هستيم و يگانه مشکل را وجود نيروهاى بين المللى مى دانند، بيايند به آتش بس موافقه کنند، آتش بس سرتاسرى. اين نيت شان را نشان نمى دهد، اگر طالبان مى گويند ما با ناتو و قواى بين المللى آتش بس مى کنيم، ولى با ديگه طرف [حکومت افغانستان] نمى کنيم، صلح هم مى خواهيم اين شده نمى تواند که آنها[طالبان] ويتو کنند، اين ممکن نيست.» 

رييس اجرايى حکومت گفت وقتى مذاکره مستقيم بين[طالبان و حکومت افغانستان] رسيده است و بايد در اين مذاکره، صحبت هاى جدى صورت بگيرد.

وى به مذاکرات ميان طالبان و امريکا اشاره کرد وافزود: « حالا وقت اين است که افغان ها خود شان در مورد سرنوشت خود فيصله کنند.»  

اين مقام بلند پايۀ حکومت افغانستان درحاليکه وعده کرد شخص خودش براى صلح، کوشش خالصانه مى کند و هيچگاه عمل تخريبى را در کوشش هاى صلح انجام نخواهد داد، گفت: « من يک لحظه با "صلح واقعى بودن" را با "حکومت وحدت ملى" خو نى که يک قسمت زيادش با رنج تيرشده؛ اما در زمان کرزى صاحب وزير خارجه بوديم و يک وضعيت خوب هم بود، برابر نمى کنيم.»   

وى ازبرگزارى همچو نشست هايى که در مورد صلح بحث مى شود و راهکارهايى که براى صلح تهيه مى گردد، ابراز حمايت کرد و وعده سپرد که براى صلح پايدار و باعزت، تلاش هاى خالصانه را انجام خواهد داد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر