زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار٣٠ پروژه ولسوالى بلچراغ فارياب آغاز گرديد

کار٣٠ پروژه ولسوالى بلچراغ فارياب آغاز گرديد

author avatar
18 Jul 2019 - 11:26
کار٣٠ پروژه ولسوالى بلچراغ فارياب آغاز گرديد
author avatar
18 Jul 2019 - 11:26

ميمنه (پژواک، ٢٧ سرطان ٩٨): کار٣٠ پروژه در ولسوالی بلچراغ فارياب که يکماه قبل از تصرف طالبان خارج گرديد، آغاز شد.

مقامات بلندپايۀ ملکی و نظامی ولایت فاریاب، روزگذشته ضمن بازديد از اين ولسوالى تازه تصرف شده، آغاز کار٣٠ پروژه را رسماً افتتاح کردند.

ولسوالی بلچراغ در پنجاه کیلومتری جنوبشرق شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب موقعیت دارد که یکسال قبل به دست طالبان سقوط کرد و یک ماه پیش، دوباره به کنترول دولت درآمد.

نقیب الله فایق والی فاریاب به مردم اين ولسوالى وعده سپرد که ديگر اين ولسوالى به دست طالبان سقوط نخواهد کرد.

به اساس معلومات والى، کارساخت ١٣ مکتب از برنامه اقراء، ١٦ پروژه از برنامه میثاق شهروندی و نیز برنامه پنج ساله توانمند سازی زنان در ولسوالی بلچراغ آغاز می شود.

فايق درادامه افزود که برای بازسازی اداره ولسوالی، قوماندانی امنیه و ترمیم دو محراب مسجد که توسط طالبان تخریب شده بود و نیز بخاطر فعالیت دوباره ادارات عدلی و قضایی، ثبت احوال نفوس، معارف و سایر بخش ها، ٢٠ میلیون افغانی از تعهدات رئیس جمهور به مصرف می رسد.

همچنان موصوف گفت که برای دو هزار خانواده مواد غذایی مساعدت می گردد و موسسات کمک رسان نيز فعاليت هاى شان را از سر خواهند گرفت.  

انجنیرعزیزالله عثمانی  رئیس احیا و انکشاف دهات فاریاب به پژواک گفت که ١٣ مکتبی که از برنامه اقراء اعمار می گردد شش، هشت و ده صنفى مى باشند که هرکدام از ششصد هزار تا يک ميليون افغانى هزينه بر مى دارد.

همچنان وى افزود که ١٦پروژه ديگر شامل حفر چاه، دیوار استنادی، کانال آب و پلچک می باشند و برنامه پنج ساله توانمند سازى زنان در چوکات ٦٣ شورا در تمام ولسوالى هاى بلچراغ در حرفه هاى مختلف آغاز مى شود.

جنرال احمد زی معاون قول اردوی کوماندو، طى صحبتى از طالبان محل خواست که دوباره به زادگاه شان برگردند، فریب سران خود را که اجیر کشورهای منطقه هستند نخورند و نیروهای اردوی محلی که در بلچراغ مستقر شده اند، تحت مدیریت اردوی ملی هستد حق باداری را به مردم ندارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر