زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

گروه پشتیبانی انتخابات بر رقابت عادلانه در انتخابات رياست جمهورى افغانستان تاکيد کرد

گروه پشتیبانی انتخابات بر رقابت عادلانه در انتخابات رياست جمهورى افغانستان تاکيد کرد

author avatar
19 Jul 2019 - 16:34
گروه پشتیبانی انتخابات بر رقابت عادلانه در انتخابات رياست جمهورى افغانستان تاکيد کرد
author avatar
19 Jul 2019 - 16:34

کابل (پژواک، ٢٨ سرطان ٩٨): گروه پشتیبانی انتخابات (ESG)، ضمن تاکيد بر مساعد ساختن زمينه هاى يکسان براى همه نامزدان رياست جمهورى، از تعهد دولت افغانستان به بخش قابل توجه بودجۀ انتخابات استقبال کرد. 

گروه پشتیبانی انتخابات؛ شامل کشورهای مهم کمک کننده – اتحادیه اروپا، کشورهای استرالیا، سویدن (به نمایندگی از کشورهای اروپای شمالی)، آلمان، جاپان، بریتانیا، امریکا و همچنان ناتو و هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) می باشد. این گروه از سوی یوناما ریاست می شود و به صورت هفته وار جلسه برگزار می کند.

در خبرنامۀ هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) آمده است که سفیران اتحادیه اروپا، آلمان، جاپان، انگلیس، ایالات متحده و یوناما از طرف گروه حمایت از انتخابات (ESG) در زمینه آماده سازی برای انتخابات ششم ميزان رياست جمهورى افغانستان، با محمد اشرف غنى رئيس جمهور افغانستان عبدالله عبدالله رئيس اجرايى حکومت افغانستان دیدار کردند.

منبع نوشته است که سفیران، از تعهد دولت افغانستان به بخش قابل توجهی از بودجه انتخابات که نشان دهندۀ تعهد خود به مالکیت و پایداری پروسۀ انتخابات افغانستان است، استقبال کردند.

کميسيون مستقل انتخابات کشور، گفته است که بودجه انتخابات ششم ميزان رياست جمهورى، ١٤٩ ميليون دالر امريکايى مى شود که ٩٠ ميليون آن را حکومت افغانستان و متباقى، از سوى کشورهاى کمک کننده پرداخت مى شود.

 در چند انتخابات اخير کشور، اين نخستين بار است که افغانستان، بيش از نيمى هزينه هاى مالى اين روند را مى پردازد.

همچنان در اعلاميه يوناما آمده است که سفیران، از تعهد اعلام شدۀ هر دو رهبر (رئيس جمهور محمد اشرف غنى و عبدالله عبدالله رئيس اجرايى افغانستان) براى انتخابات معتبر و قابل اعتماد استقبال کردند و از فرامين ریاست جمهوری در ماه فبرورى در مورد عدم دخالت مقامات دولتی و نیروهای امنیتی در انتخابات، قدردانی کردند.

با این حال، سفیران نگرانی های شان را در مورد حفظ زمينه هاى يکسان براى تمام نامزدان و همچنان حفظ استقلال کميسيون هاى انتخاباتى، ابراز داشته اند.

گروه پشتیبانی انتخابات، ضمن تاکيد بر اصول رقابت عادلانه در انتخابات، نوشته است که ادعاى سوء استفاده از اختیارات را جدی می گیرد.

در خبرنامه تذکر رفته است که سفیران از رئیس جمهور و رئیس اجرایی خواسته اند تا در این رابطه عملاً اقدامات مشخصی را انجام دهند؛ تا اطمینان حاصل شود که از مقام هاى حکومتى در تمام سطوح و همچنان منابع، به نفع نامزد مشخص استفاده نمى شود و کميسيون هاى انتخاباتى، به طور مستقلانه عمل مى کند.

گروه پشتیبانی انتخابات، همچنان نوشته است که پيشرفت ها را از نزديک نظارت مى کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر