زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دانش: تا زمانيکه طالبان مذاکرات با دولت را نپذیرند، صلح شعار بی‌ معنا است

دانش: تا زمانيکه طالبان مذاکرات با دولت را نپذیرند، صلح شعار بی‌ معنا است

author avatar
20 Jul 2019 - 17:26
دانش: تا زمانيکه طالبان مذاکرات با دولت را نپذیرند، صلح شعار بی‌ معنا است
author avatar
20 Jul 2019 - 17:26

کابل (پژواک ،۲۹ سرطان): معاون دوم رييس جمهور مى گويد تا زمانی‌ که گروه طالبان دست از جنگ برندارند و مذاکرات بین‌الافغانی به رهبری دولت افغانستان را نپذیرند، سخن گفتن از صلح یک شعار بی‌ معنا است.

استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، قبل از ظهر امروز (شنبه) در برنامۀ افتتاحیۀ «کاروان سواد میهن ‌پرستان» که در کابل برگزار شده بود، ضمن تاکيد بر بسيج ملى براى محو بى سوادى، دیدگاهش را در رابطه به دو موضوع "صلح" و "انتخابات" توضیح داد.

صلح

بر علاوه سه نشست بين الافغانى در مسکو و قطر، هفت دور گفتگو ميان نماينده گان طالبان و ايالات متحدۀ امريکا نيز برگزار شده است. زلمى خليلزاد نماينده ويژه وزارت خارجه امريکا براى صلح افغانستان گفته است که قرار است دور هشتم اين گفتگوها نيز به زودى آغاز شود. هر دو طرف بدون ارايه جزييات گفته اند که در در گفتگوهاى صلح پيشرفت شده است.

معاون دوم رئیس جمهور، ازتلاش‌های همکاران بین‌المللی افغانستان در رابطه به پروسه صلح قدردانی کرد و گفت: «ما در حکومت از همه این تلاش‌ها و اقدامات، از طرف هر کسی و هر دولتی که صورت گرفته استقبال می‌کنیم؛ زیرا صلح خواست تمام مردم افغانستان است.»

 وی اما گفت که صلح نباید به معنی تسلیمی دولت و کنار گذاشتن دستاوردهای ۱۸ ساله گذشته تلقی شود.

دانش افزود که طالبان اگر فکر می‌کنند که تنها با مذاکره با ایالات متحده امریکا می توانند با امریکا صلح کنند و به پیروزی برسند، این یک خیال است.

معاون رئیس جمهور گفت: "طرف عمده جنگ در افغانستان، دولت و مردم افغانستان و قربانیان اصلی جنگ هم مردم افغانستان استند و در رابطه به پروسه صلح و مذاکره با گروه طالبان نیز باید مردم تصمیم بگیرند."

به گفته او تا زمانی‌ که گروه طالبان دست از جنگ برندارند و مذاکرات بین‌الافغانی به رهبری دولت افغانستان را نپذیرند، سخن گفتن از صلح یک شعار بی‌ معنا و فریب دادن افکار عمومی "جهان"است.

انتخابات

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر