زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صديقى: بعد از تفاهم ميان طالبان و امريکا، مرحلۀ اصلى مذاکرات آغاز خواهد شد

صديقى: بعد از تفاهم ميان طالبان و امريکا، مرحلۀ اصلى مذاکرات آغاز خواهد شد

author avatar
20 Jul 2019 - 17:15
صديقى: بعد از تفاهم ميان طالبان و امريکا، مرحلۀ اصلى مذاکرات آغاز خواهد شد
author avatar
20 Jul 2019 - 17:15

کابل (پژواک، ٢٩ سرطان ٩٨): رياست جمهورى می گوید که بعد از تفاهم ابتدايى ميان طالبان و امريکا، مرحلۀ اصلی مذاکرات میان طالبان و حکومت افغانستان آغاز خواهد شد.

صدیق صدیقی  سخنگوی رییس جمهور که امروز در مرکز رسانه هاى حکومت صحبت مى کرد، گفت که ماموریت جدید زلمى خلیل‌زاد، بخشی از تلاش‌ها برای آوردن اجماع، صحبت با کشورهای علاقه‌مند به پروسۀ صلح افغانستان و ایجاد هماهنگی میان کشورها است.

به گفتۀ موصوف، هدف اساسی این است که اجماع سیاسی قوی در منطقه وجود داشته باشد.

اين در حاليست که زلمى خليلزاد به تازه گى گفته است که قرار است ماموريت جديد مرحله هشتم مذاکرات را با طالبان به زودى آغاز کند.

صديقى  درادامه افزود: "طبعا مرحله دوم، پیچیده و طولانی‌تر و مرحلۀ اصلی خواهد بود که در آن گفتگو میان طالبان و حکومت افغانستان آغاز خواهد شد. امیدوار هستیم که در این مرحله به نتیجه برسیم، و تفاهم‌نامۀ ابتدایی اعلام شود و زمینه برای مرحلۀ دوم فراهم گردد. "

سخنگوی رییس جمهور همچنان خاطرنشان کرد: "ما به‌عنوان حکومت می‌خواهیم جنگ خاتمه پیدا کند و صلح به کشور بیاید. ماموریت جدید خلیل‌زاد  دید و بازدیدها، صحبت‌ها با کشورهای مختلف است. از هر قدمی که خلیل‌زاد در قسمت پروسۀ صلح برمی‌دارد، حکومت افغانستان در جریان است."

صدیقی در مورد گفتگوهای صلح و احتمال رسیدن به توافق ابتدایی افزود که تفاهم‌نامۀ ابتدایی مسالۀ مهم است.

وی گفت : "همگی پیشبین این مساله هستیم که بالاخره درمرحلۀ اول که مرحلۀ تفاهم است، به یک نتیجه برسیم که تا مرحله دوم آغاز شود."

موصوف در مورد سفر عمران خان صدر اعظم پاکستان به امریکا گفت که امیدواراند اين سفر عمران خان نتایج خوبی در پی داشته باشد. و فشارهای امریکا بالای پاکستان برای تغییر پالیسی این کشور نتیجه بدهد.

وى افزود که صدراعظم پاکستان، افغانستانِ امن را به نفع پاکستان می‌ داند؛ اما در اقدامات عملی،  افغانستان شاهد کار خاصی نبوده است؛ هنوز هم پناه‌گاه اصلی مخالفان حکومت افغانستان در پاکستان است.

وی گفت: "در مورد تلاش‌هایی که از جانب امریکا و پاکستان برای تغییر سیاست پاکستان در قبال افغانستان صورت می‌گیرد، محتاطانه خوش‌بین هستیم."

عمران خان صدر اعظم پاکستان با جنرال باجوه رييس ارتش اين کشور، امروز براى يک سفر رسمى سه روزه راهى امريکا شدند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر