زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

منابع: گفتگوهای عمران خان و ترمپ بر صلح افغانستان متمرکز است

منابع: گفتگوهای عمران خان و ترمپ بر صلح افغانستان متمرکز است

author avatar
20 Jul 2019 - 17:24
منابع: گفتگوهای عمران خان و ترمپ بر صلح افغانستان متمرکز است
author avatar
20 Jul 2019 - 17:24

کابل (پژواک، ۲۹ سرطان ۹۸): عمران خان نخست وزير پاکستان، برای ديدار با دونالد ترمپ رئيس جمهور امريکا، در يک سفر سه روزه عازم واشنگتن شد.

ازجانب ديگر، منابع و رسانه های امريکايی گزارش داده اند که رئيس جمهور ترمپ، از عمران خان تقاضا خواهد کرد تا نقشش را در روند صلح افغانستان پررنگ و طالبان را به آتش بس قانع سازند.

عمرانخان درحالی رهسپار واشنگتن شده که قرار است در آيندۀ نزديک، دورهشتم مذاکرات قاطع ميان طالبان و امريکا در قطر آغاز شود.

رسانه های امريکايی، به نقل از برخی منابع قصر سفيد گزارش داده اند که رئيس جمهور ترمپ، از عمران خان خواهد خواست تا طالبان را به آتش بس همه جانبه و پايدار ترغيب نمايد.

رسانه بلومبرگ در يک گزارش خود نگاشته است که امريکا در اين ديدار، از پاکستان مطالبه خواهدکرد که داکترشکيل آفريدی(شخص گرفتارشده در قضيه قتل اسامه بن لادن) را رها نمايد.

گفتنی است که داکترمتذکره پاکستانی، در تثبيت مکان و قتل اسامه بن لادن با امريکا کمک کرده است.

قرار است که عمران خان صدراعظم پاکستان و دونالد ترمپ رئيس جمهور امريکا، روز دوشنبه در کاخ سفيد با هم ملاقات کنند؛ جنرال قمر باجوه قوماندان عمومی ارتش پاکستان، عمران خان را در اين سفر معيت می کند.

منابع قصرسفيد همچنان اذعان نموده که دراين ديدار، پيرامون پيشرفت ها درمذاکرات قطر و آغاز زودهنگام مذاکرات بين الافغانی نيز بحث ها صورت خواهد گرفت و امريکا از پاکستان خواهد خواست تا دراين راستا نقش بارزش را ايفا کند.

به اساس معلومات رسانه های پاکستان، عمران خان که صبح امروز عازم واشنگتن شده،  در دوحه پايتخت قطر برای مدت باقی مانده، ولی جزييات اين ابقای وی فاش نشده است.

ازجانب ديگر، شاه محمود قريشی وزيرامور خارجه پاکستان که پيش از سفرعمران خان وارد واشنگتن شده، دريک کنفرانس خبری اظهار کرد که پاکستان با امريکا تعهداتى را نمی سپارد که در تطبيق آن عاجز شود.

موصوف افزود که پاکستان از امريکا کمک های اقتصادی مطالبه نمی کند، بلکه خواستار تقويت روابط اقتصادی با آن کشور است.

قريشی اذعان نموده که تامين صلح و امنيت درافغانستان، به نفع امريکا و پاکستان است و در اين عرصه با امريکا کار مشترک می کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر