زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تلاش ها برای عقب نشينی دیوار قونسلگری ایران در هرات جريان دارد

تلاش ها برای عقب نشينی دیوار قونسلگری ایران در هرات جريان دارد

author avatar
21 Jul 2019 - 16:15
تلاش ها برای عقب نشينی دیوار قونسلگری ایران در هرات جريان دارد
author avatar
21 Jul 2019 - 16:15

شهر هرات (پژواک، ٣٠ سرطان ٩٨): مسئولان محلی در هرات می گویند که تا دوماه دیگر، عقب نشینی دیوار قونسلگری ایران در هرات تکمیل خواهد شد.

دیوار قونسلگری ایران در هرات، یگانه مانعِ عمده پیش روی بزرگ ساختن جاده مرکزی شهر هرات است، که شهروندان و برخی نمایندگان شورای ولایتی، بارها از عدم عقب نشینی این دیوار شکایت کرده اند.

پس از سال ها انتظار، اکنون مقام های محلی در هرات، از پیشرفت مذاکرات میان مقام های ایران و افغانستان پیرامون عقب نشینی دیوار قونسلگری ايران در اين ولايت خبر میدهند و می گویند که توافقات در حال نهایی شدن است.

امین الله آزادانی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در هرات، به آژانس خبرى پژواک گفت: "صحبت ها در این باره انجام شده و مه مطمین هستم که در جریان یک ونیم تا دوماه دیگر، شاهد عقب نشینی دیوار قونسلگری کشور جمهوری اسلامی ایران درهرات خواهيم بود."

وی افزود که در مقابل عقب نشینی دیوار قونسلگرى، دولت افغانستان زمینی را در ولایت کابل به کشور ایران پیشنهاد کرده و مشخصات آن را به طرف مقامات ایرانی فرستاده اند.

در این حال، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: "قونسل جدید کشور ایران در هرات، در دیداری که با والی هرات داشتند وعده دادند که این موضوع را به گونۀ جدی پیگری می کنند و ما امیدوار هستیم که در جریان ماه های آینده، شاهد عقب نشینی دیوار قونسلگری باشیم. "

در همین حال، مقام ها در قونسلگری ایران مقیم هرات می گویند که آنچه به آنان برمی گردد، نهایی شده و تنها چیزی که باقی مانده است، مراحل حقوقی است که باید دولت افغانستان انجام بدهد.

در همین حال، برخی اعضای شورای ولایتی هرات، به این توافقات خوشبین نیستند.

غلام حبیب هاشمی نماینده مردم در شورای ولایتى هرات، به پژواک گفت: "متاسفانه تا حال هیچ فیصله صورت نگرفته است، حکم رییس صاحب جمهور است تا عملی شود، شاید ماه ها را در بر بگیرد، مه فکر نمی کنم که در سال ١٣٩٨ عقب نشینی این دیوار صورت بگیرد. "

از سوى ديگر، شماری از شهروندان هرات، از حکومت افغانستان و ایران میخواهند تابه این معضل خاتمه دهند تا سهولت بیشتر برای باشنده گان این ولایت ایجاد گردد.

محبوب الله محبوب یک تن از باشندگان هرات به پژواک گفت: "ما مشکلات زیادی داریم روزانه بخاطر کم عرض بودن سرک، شاهد حادثات ترافیکی هستیم؛ اگر این دیوار عقب نشینی کند، سهولت بیشتر برای ما ایجاد می گردد. "

عبدالحق ولی زاده یکی دیگر از شهروندان هرات گفت: "اگر این دیوار عقب نشینی کند، از بروز خطر هم جلوگیری می کند؛ روزانه صدها باشنده هرات بخاطر گرفتن ویزا در اینجا تجمع می کنند؛ اگر خدای نخواسته انفجار و یا انتحاری صورت بگیرد، هم به قونسلگری خطر است وهم برای مردم ما. "

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر