زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حشرعمومى يک ماهه در شهر ميمنه آغاز يافت

حشرعمومى يک ماهه در شهر ميمنه آغاز يافت

author avatar
21 Jul 2019 - 14:11
حشرعمومى يک ماهه در شهر ميمنه آغاز يافت
author avatar
21 Jul 2019 - 14:11

ميمنه (پژواک، ٣٠ سرطان ٩٨): شاروالی میمنه به پیشواز صدمین سالگرد استراداد استقلال کشور، حشر عمومی را به هدف پاکی و تنظیف شهر میمنه، راه اندازی کرد که يکماه ادامه مى يابد.

در این حشر، علاوه بر مسئولین و کارمندان شاروالی و محیط زیست، وکلای نواحی و اعضای شورای مشورتی نیز شرکت داشتند.

انجنیر احمد جاوید کیوان شاروال میمنه، به آژانس خبرى پژواک گفت که به اساس هدایت مقام ولایت به همکاری اداره محیط زیست، کمپاین حشر عمومی، امروز در شهر ميمنه آغاز و تا ٢٨ اسد ادامه خواهد داشت.

موصوف از تمام شهروندان میمنه خواست تا برگزاری جشن استرداد استقلال کشور در تنظیف و صفایی شهر همکار باشند، ساحه زیست خود را پاک نمایند، زباله و کثافات را به داخل بوری انداخته در کنار دروازه های شان بگذارند؛ تا تیم تنظیف همه روزه انتقال بدهند.

وى با اظهارنگرانى افزود: «با وجود آگاهی دهی ها از طریق رسانه ها، شبکه های اجتماعی، اجتماعات و کمیته های شاروالی در نهادهای تعلیمی و تحصیلی، اکثریت شهروندان نظافت و محیط زیست را رعایت نمی کنند، کثافات و زبالۀ شان را در کنار مکاتب، اماکن مقدس و جاده های عمومی انبار می کنند مشکلاتی را به برخی از ساکنین محل و به خصوص متعلمین به وجود آورده اند.»

احمد فرید فرهمند رئیس اداره محیط زیست فاریاب، به پژواک گفت که شهروندان نسبت به محیط زیست آگاهی کمتر دارند، اهمیت و ارزش محیط زیستی را نمى دانند، همواره کثافات و زباله های شان را در مقابل مکاتب و روی جاده ها انبار مى کنند، که به صحت همه بخصوص اطفال مضر می باشد.

موصوف علاوه کرد: «پس از این، با متخلفین برخورد جدی می کنيم.»

نجم الدین شفیق مدیر لیسه عالی خراسان که در این کمپاین پاکی شهر شرکت کرده بود گفت که  اهالی ساحه، هر شب به شکل دزدانه زباله های شانرا در عقب اتاق های درسی لیسه می اندازند که با گرم شدن هوا، زباله ها بوى بد مى دهد.

به گفته او، بوى و تعفن، در کنار بيمار شدن شاگردان و معلمين،  به امورتدريسى اخلال وارد مى کند.

وی افزود که بار بار کنفرانس های آگاهی دهی برگزار شده است، مسئولین امور را دعوت و توجه شانرا برای حل مسئله معطوف ساخته اند؛ اما هیچ اصلاحات به وجود نیامد.

به باور شیرمحمد باشندۀ ناحیه دوم شهر میمنه، تا زمانى که مردم تنبيه و جریمه نشوند و حکومت فشار وارد نکند، راه اندازی چنین کمپاین ها هیچ سود ندارد.

وی گفت که خیلی افراد آگاه جامعه را می شناسد که زباله خانه خود را روی سرک و یا کنار مسجد می اندازند؛ وقتی بخواهند مانع شوند می گویند: « به تو چه؟ شاروالی می برد.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر