زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزیر پیشین مخابرات از محکمۀ استیناف برائت گرفت

وزیر پیشین مخابرات از محکمۀ استیناف برائت گرفت

author avatar
21 Jul 2019 - 16:06
وزیر پیشین مخابرات از محکمۀ استیناف برائت گرفت
author avatar
21 Jul 2019 - 16:06

کابل(پژواک، ۳۰ سرطان ۹۸): عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات و تکنالوژى معلوماتی، از محکمۀ استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری، برائت گرفت.

محاکمه استیناف عبدالرزاق وحیدی، روز گذشته برگزارگرديد؛ اما به دلیل طولانی شدن آن، اعلام حکم نهایی، به روز یکشنبه (امروز۳۰ سرطان) موکول شد.

امروزهیأت قضایی محکمه استيناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری، پس ازشنیدن صورت دعوا و دفاعیه وکیل مدافع عبدالرزاق وحیدی، برائت او را اعلام کرد.

عبدالرزاق وحیدی، درماه دلو سال گذشته که به حيث معین مالی و اداری وزارت مالیه ايفاى وظيفه مى کرد، با شش تن از همکارانش هر یک محمد قاهر حیدری سرپرست اسبق معینیت مالی و اداری وزارت مالیه، عزیزالدین شمس رییس مطبعه صکوک اين وزارت، نیازمحمد فیضی سرپرست سرمحاسبيت، خلیل الله سیفی مدیر تهیه و تدارکات، احمد شکیب مدیر کنترول و محمد بشیر مدیر فنی مطبعه يادشده، متهم به نقض قانون تدارکات، وارد کردن ١٩ ميليون افغانى زيان و سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی شده بودند.

محکمه ابتدايیۀ مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری، عبدالرزاق وحیدی رابه اتهام سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی، به سه سال حبس تنفیذی محکوم به مجازات کرده بود.

در ۱۹ ماه حمل سالروان، پس از آن که وحيدى در محکمه ابتدایی به استفاده سوء از صلاحیت‌های وظیفه‌ای در هنگام مأموریتش به عنوان معین در وزارت مالیه، مجرم شناخته شد، بازداشت و به زندان پلچرخی منتقل شد.

اما عبدالرزاق وحیدی، امروز (یک‌شنبه ۳۰سرطان) در دومین روزمحکمه استیناف خواهی‌اش، از محکمه مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری، برائت گرفت.

با این حال، محمد فرهنگ، وکیل مدافع عبدالرزاق وحیدی به آژانس خبرى پژواک گفت که موکلش پس از طی مراحل قانونی و اداری آزاد خواهد شد.

 گفتنی است در صورتی که څارنوال موظف قضیه، به فیصله محکمه استیناف قناعت نکند، دوسیه وحیدی به مرحله «تمیز» واگذار می‌شود.

هیئت قضایی گفت که این حکم، قطعی نیست و در صورتی که څارنوال موظف اعتراض داشته باشد، می تواند فرجام خواهى کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر