زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیسیون‌های انتخاباتی: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، آمادگی کامل داریم

کمیسیون‌های انتخاباتی: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، آمادگی کامل داریم

author avatar
21 Jul 2019 - 17:12
کمیسیون‌های انتخاباتی: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، آمادگی کامل داریم
author avatar
21 Jul 2019 - 17:12

کابل(پژواک، ۳۰ سرطان ۹۸): کمیسیونهای انتخاباتی، از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه ميزان سال روان خبر داده از احزاب سياسى، نهادهاى ناظر و نامزدان خواستند تا در برگزارى انتخابات شفاف وعادلانه، همکار باشند.

اعضای رهبری کمیسیون های انتخاباتی، این مطلب را امروز در یک نشست خبری مشترک، در کابل بیان کرده و گفتند که چالش­ها فراروی این پروسۀ بزرگ ملی، شناسایی گرديده و تلاشها  براى حل آن آغاز شده است.

حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که به هدف برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و به دور از تقلب، تمامى امور انتخابات در هماهنگى کمیسیون­های انتخاباتی پیش برده ميشود.

وی افزود که تاکنون رهبری کمیسیون های انتخاباتی، برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، توانسته اند که پلان عملیاتی، استخدام، طرزالعمل ها، لوایح مربوطه را تهیه و تصویب کنند.

از سوی دیگر، زهره بیان شینواری رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی که در این نشست صحبت می­کرد، گفت که کمیسیون­های انتخاباتی برای جوانب ذیدخل در پروسه انتخابات، نامزدان ریاست جمهوری و شهروندان اطمینان می­دهند که در برگزاری انتخابات پیش­رو، جدی اند و امور انتخابات را به هماهنگی یکدیگر به پیش می­برند.

در اعلامیه مشترک اين دوکميسيون انتخابات که  درا ين نشست خبرى به خوانش گرفته شده، آمده است که برگزاری انتخابات مطابق به قانون، یکی از ارزش­های پذیرفته شدۀ ملی و جزء دستاوردهای افغانستان و همکاری بین المللی در دو دهه گذشته است.

در بخشى دیگر اعلامیه، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به صورت موفقانه، وظیفه اساسی کمیسیون های انتخاباتی و جوانب ذیدخل در انتخابات عنوان کرده و گفته شده است که برگزاری این پروسه به صورت شفاف، بی طرفانه و معتبر با مدیریت درست آن می­تواند زمینۀ صلح، ثبات دایمی و همدلی را در یک جامعه ایجاد کند.

به نقل از اعلامیه، کمیسیون های انتخاباتی با هماهنگی و تشریک مساعی نزدیک با یکدیگر و تمام جوانب ذیدخل در امور انتخاباتی، چالش­ها و مشکلات فراروی این پروسۀ ملی را شناسایی نموده و با به کارگیری تجارب و درس های آموخته شدۀ انتخابات گذشته، مشکلات را برطرف و زمینه اعتمادسازی و مشارکت گستردۀ مردم را در انتخابات ریاست جمهوری فراهم می کنند.

همچنان در اعلامیه آمده است که مطابق به قانون؛ نهادهای بین المللی، ارگان های ذیربط دولتی، نهادهای جامعه مدنی، ائتلاف ها و احزاب سیاسی، رسانه ها و کاندیدان نقش موثر و انکارناپذیری در پروسه انتخابات دارند؛ بنابرین هیات رهبری کمیسیون های انتخاباتی با درک این همکاری، از جوانب ذیدخل در پروسه انتخابات انتظار دارند که در نزدیکی و هماهنگی با آنان، در جهت برگزاری بهتر این پروسۀ بزرگ ملی، آنها را یاری و مساعدت نمایند.

انتخابات ریاست جمهوری، قرار است که در شش میزان سال­روان برگزار شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر