زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“ادارۀ اسکان بشر ملل متحد، افغانستان را در سروی و ثبت ملکیت ها کمک میکند”

“ادارۀ اسکان بشر ملل متحد، افغانستان را در سروی و ثبت ملکیت ها کمک میکند”

author avatar
22 Jul 2019 - 15:19
“ادارۀ اسکان بشر ملل متحد، افغانستان را در سروی و ثبت ملکیت ها کمک میکند”
author avatar
22 Jul 2019 - 15:19

کابل (پژواک، ۳۱ سرطان ۹۸): رئیس اجرايى ادارۀ اسکان بشر ملل متحد مى گويد که اين اداره، حکومت افغانستان را در برنامه هايى چون "شهر برای همه" سروی و ثبت ملکیت ها و توزیع سند ملکیت، به خانه های غیرپلانی کمک می کند.

میمونه محمد شریف (Maimuanh Mohammad sharif) رئیس اجرايى اداره اسکان بشر ملل متحد، امروز در چهارم و آخرين روز سفر خود به کابل به خبرنگاران گفت خرسند است که برای اولین بار به افغانستان سفر نموده و در مورد همکاری های  ستراتیژیک، با حکومت و مردم افغانستان گفتگو کرده است.

او افزود که اداره اسکان بشر ملل متحد که حکومت و مردم افغانستان را در بازسازی اجتماعی و فزیکی همکاری می نماید، از بیشتر از دو دهه در افغانستان فعالیت دارد.

وى گفت که در جريان سفر خود، با رئیس جمهور محمد اشرف غنی و برخى مقام هاى ديگر افغان ملاقات نموده و در اين ملاقات ها روى مسايلى چون اهمیت ستراتیژیک شهرنشینی، ایجاد فرصت های کاری، رفاه، انکشاف و صلح بحث هايی داشته است.

او شهر نشینی یا شهرسازی غیر پلانی را یکی از چالش های قابل توجه در جهان خواند و گفت که در اين ملاقات ها، روى اين موضوع نيز با مقام هاى افغان گفتگو نموده است.

 او افزود: «اداره اسکان بشر ملل متحد، از اصلاحات حکومت افغانستان در بخش زمین پشتبانی می کند؛ به خصوص ثبت و راجستر ملکیت های غیر پلانی و اختصاص زمین دولتی برای بیجاشدگان داخلی و مهاجرین که به کشور برگشت می کنند.»

وى خاطر نشان کرد که اداره اسکان بشر ملل متحد، در برنامه هاى کلیدی چون "شهر برای همه" سروی و ثبت ملکیت ها در دوازده شهر افغانستان و توزیع سند ملکیت به خانه های غیرپلانی، کمک تخنیکی می کند.

او افزود: «روز شنبه افتخار اشتراک در محفلی را داشتم که در آن، رئيس جمهور به مردم سند ملکیت را توزیع نمود، از این ابتکار تشکر می کنم، بسیاری از خانواده ها و زنان، سند ملکیت خواهند داشت و ملکیت آنان مصئون می شود.»

موصوف افزود که اداره اسکان بشر ملل متحد، در مورد شناسایی و اختصاص زمین برای بیجاه شدگان داخلی و مهاجرین برگشت کننده، با حکومت افغانستان کار می کند.

وى گفت که اداره اسکان بشر ملل متحد، آماده است تا نقش همکاری را داشته باشد؛ به خصوص در موضوعات تخنیکی؛ تا ظرفیت های محلی را در انکشاف و تطبیق برنامه های شهرنشینی پایدار انکشاف دهد.

رئیس اجرايى اداره اسکان بشر ملل متحد افزود: «من باور دارم که همکاری ما با حکومت و مردم افغانستان، یک نمایش جهانی محلی ساختن هدف ۱۱ انکشاف پایدار است.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر