زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

زنان: برای صلح باید تلاش های جدی صورت گیرد

زنان: برای صلح باید تلاش های جدی صورت گیرد

author avatar
22 Jul 2019 - 18:44
زنان: برای صلح باید تلاش های جدی صورت گیرد
author avatar
22 Jul 2019 - 18:44

شهر کندز (پژواک، ۳۱ سرطان۹۸): ده ها زن در جلسه ای که به افتخار صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور در کندز تدویر یافته بود، گفتند که با استفاده از فرصت های موجود، برای صلح تلاش های جدی صورت گیرد.

امروز در تالار جلسات مقام ولایت کندز، تحت نام سهم زنان در پروسه جاری صلح و آزادی، جلسه وسیع از سوی زنان تدویر یافته بود.

روبینا روهین مسئول جندر مقام ولایت کندز، در آغاز جلسه گفت که در استرداد استقلال، زنان نقش فعال داشتندو بعد از آزادی زنان به حقوق شان دست یافتند.

همچنان نصیبه هولکر رئیس امور زنان کندز گفت: ((ما آزادی بزرگ کشور را به قربانی زیاد به دست آوردیم، که حالاهمه به پیشواز تجلیل صدمین سالگردش قرار داریم؛ همه باید از تاریخ خود آگاهی داشته باشیم.))

او گفت زنان مسئولیت دارند که از فرصت های موجود استفاده کافی نمایند و برای صلح صدای صلح آمیز بلند نمایند.

هولکر تلاش های زنان را در بخش باسواد ساختن فرزندان مردم ستایش نمود و از آنان خواست که در تربیت بهتر نسل جدید، شب و روز تلاش نمایند.

در جریان این نشست، کریمی صادقی عضوی شورای ولایتی کندز، در اشاره به زندگی و دوران غازی امان الله خان گفت که این یک دوره روشن افغانستان بود؛ اما بعداً جنگ های داخلی افغانها را با مشکلات روبرو ساخت.

به گفته او؛ زنان در روند صلح باید یک مشت شوند و برای صلح و ثبات شب و روز تلاش نمایند.

به گفته صادقی، جنگ و انفجار ها از هر نگاه به  تمام زنان خساره رسانده است، زنان برای مهار کردن مشکلات فعلی، از خانه ها وقریه ها صدای بند شدن جنگ را بلند نمایند؛ اگر زنان صدا بلند نکنند، بعید نخواهد بود که مشکلات و خساره جنگ افزایش یابد.

همچنان زکیه زمان یک اشتراک کننده این مجلس، از زنان خواست که باید در روند جاری صلح و صدمین سالگرد استرداد استقلال، از هیچ گونه تلاش دریغ نکنند.

شماری دیگر از زنان نیز صحبت کردند.

در پایان جلسه عبدالجبار نعیمی والی کندز، ضمن حمایت از نظام کنونی گفت که همه باید علیه آن بیگانگانى مبارزه نمایند که برای ویرانی افغانستان تلاش میکنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر