زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طالبان مرکز ولسوالى کران و منجان بدخشان را تصرف کردند

طالبان مرکز ولسوالى کران و منجان بدخشان را تصرف کردند

author avatar
22 Jul 2019 - 17:41
طالبان مرکز ولسوالى کران و منجان بدخشان را تصرف کردند
author avatar
22 Jul 2019 - 17:41

فيض آباد (پژواک،٣١ سرطان ٩٨): در نتيجۀ حمله تهاجمى طالبان بالاى ولسوالى کران و منجان بدخشان؛ مرکز و فرماندهى پوليس آن ولسوالى، به تصرف مخالفان دولت درآمد.

سمونمل اسد الله محمدى قوماندان امينۀ بدخشان، به آژانس خبرى پژواک گفت که طالبان ناوقت شب گذشته، بالاى مرکز اين  ولسوالى حملۀ تهاجمى کردند، که در نتيجه نيروهاى امنيتى عقب نشينى نموده و مرکز ولسوالى و فرماندهى پوليس اين ولسوالى، به تصرف طالبان در آمد.

به گفتۀ موصوف، در حال حاضر نيروهاى پوليس ملى و نيروهاى خيزش مردمى در منطقۀ اسکارز  که مربوط قوماندان ملک مى باشد، تجمع نموده اند.

محمدى گفت که براى بازپس گيرى اين ولسوالى، نيروهاى کمکى از کابل، از راه پنجشير به منطقۀ انجمن در ولسوالى کران و منجان رسيده اند.

عبدالله ناجى عضو شوراى ولايتى بدخشان نيز سقوط اين ولسوالى را تاييد کرد و گفت که در شش روز گذشته، حملات طالبان بالاى اين ولسوالى افزايش يافته بود، نقاط زياد اين ولسوالى به شمول معدن لاجورد را تحت تصرف مخالفان دولت در آمده است.

وى افزود: «در اين شش روز، حکومت محلى و مرکزى بى تفاوتى کردند و نتيجه بى تفاوتى شان همين شد که مرکز ولسوالى به دست طالبان سقوط کند.»     

 عبدالرحيم فرحت ولسوال کران و منجان، به پژواک گفت  که با وجود تلفات سنگينى که بر طالبان وارد شده است؛ اما نيروهاى امنيتى مجبور شدند که عقب نشينى کنند.

وى گفت که در نتيجۀ درگيرى، يک تن از نيروهاى خيزش مردمى کشته و سه تن ديگر زخمى شده اند.

منبع همچان افزود که تعداد زياد نيروهاى کمکى از مرکز، از طريق ولايت پنجشير به منطقه انجمن اين ولسوالى رسيده اند؛ اما به دليل اينکه طالبان براى جلوگيرى از ورود قواى کمکى به ولسوالى کران و منجان، تمام پل ها در اين مسير را تخريب نموده اند، نميتواند به اين ولسوالى برسند.

موصوف گفت که نيروهاى امنيتى، آماده حمله بر طالبان مى باشند و ممکن امشب دوباره اين ولسوالى را تصرف کنند.

اين درحالى است که طالبان، معدن لاجورد در اين ولسوالى را به تاريخ ٢٥ سرطان تحت تصرف خويش در آورده و  ٣٠  تن نيروهاى امنيتى و کارمندان اين معدن را اسير گرفته بودند.

خبرنگار آژانس خبرى پژواک، تلاش نمود تا نظر طالبان را در اين زمينه داشته باشد؛ اما تماس برقرار نگرديد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر