زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکومت افغانستان از واشنگتن خواستار وضاحت در مورد اظهارات ترمپ گرديد

حکومت افغانستان از واشنگتن خواستار وضاحت در مورد اظهارات ترمپ گرديد

author avatar
23 Jul 2019 - 11:42
حکومت افغانستان از واشنگتن خواستار وضاحت در مورد اظهارات ترمپ گرديد
author avatar
23 Jul 2019 - 11:42

کابل (پژواک، اول اسد٩٨): حکومت افغانستان از واشنگتن خواستار توضیحات در مورد اظهارات ترمپ با عمران خان گردیده و گفته است افغانستان با صلابت و ابهت در صحنه سیاست جهان باقی خواهد ماند.

اين مطلب، دراعلاميه ارگ رياست جمهورى که امروز منتشرگرديده، اظهارشده است.

دونالد ترمپ رئيس جمهور امريکا، دیروز پس از ملاقات با عمران خان صدراعظم پاکستان، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در بارۀ عواقب پیروزی جنگ از راه جنگ گفته است: "اگر ما بخواهیم در افغانستان چنین بجنگیم که برنده شویم، گفته می‌توانم که در یک هفته موفق می‌شویم. من نمی‌خواهم که ده‌ها میلیون نفر کشته شوند. من برای افغانستان برنامه‌ها دارم. اگر بخواهم این جنگ را برنده شوم، افغانستان از نقشۀ جهان پاک خواهد شد و محو می‌گردد. آن هم در ده روز. من نمی‌خواهم این کار را کنم و نمی‌خواهم به این راه بروم."

اما در اعلامیۀ مطبوعاتی ارگ رياست جمهورى، در رابطه به اظهارات رئیس جمهور امريکا که کاپى آن به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده، آمده است که افغانستان یکی از کهن ترین ملت – دولت‌های دنیا است که در طول تاریخ، از بحران‌های متعدد عبور نموده است. ملت افغانستان به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت خویش را نداده و نخواهد داد.

دراعلاميه گفته شده است: "شراکت وهمکاری ما با جهان و بخصوص با ایالات متحده امریکا، بر مبنای منافع متقابل و احترام متقابل است. ما از همکاری امریکا برای آوردن صلح حمایت می‌نمائیم؛ اما سرنوشت اساسی کشور ما در جلسات سران دول خارجی بدون حضور زعامت افغان‌ها تعیین شده نمی‌تواند. افغانستان ما با صلابت و ابهت در صحنه سیاست دنیا باقی خواهد ماند."

در ادامۀ اعلاميه، خاطرنشان گرديده که دولت جمهوری اسلامی افغانستان، با درنظرداشت روابط همه جانبه میان دو دولت همکار؛ از مجرای دیپلماتیک و دولتی، خواهان صراحت و توضیحات از جانب واشنگتن در مورد اظهارات رئیس جمهور ترامپ با صدراعظم پاکستان است.

ضمنا دراعلاميه يادآورى شده که دولت جمهوری اسلامی افغانستان، تحولات مرتبط به این مساله را به طور دوامدار با مردم آزادۀ افغانستان در میان خواهد گذاشت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر