زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«علماى دين از طريق منابر در مورد وحدت ملى و تحکيم آن صحبت کنند»

«علماى دين از طريق منابر در مورد وحدت ملى و تحکيم آن صحبت کنند»

author avatar
27 Jul 2019 - 15:03
«علماى دين از طريق منابر در مورد وحدت ملى و تحکيم آن صحبت کنند»
author avatar
27 Jul 2019 - 15:03

کابل و باميان(پژواک،٥ اسد ۹۸): وزارت حج مى گويد که در صد روز آينده، مسابقات حسن تلاوت قرآن کريم، سیرت النبی (ص) و سرایش شعرهای حماسی و مقاله خوانى ها در سراسر کشور راه اندازى مى شود.

اين برنامه ها به گراميداشت استرداد استقلال کشور، امروز آغاز و تا صد روز ادامه خواهد يافت.

عبدالحکیم منیب سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف، امروز در مراسم آغاز اين برنامه ها ازعلماى کشورخواست که در خطبه هاى نماز جمعه، در مورد وحدت ملى و حفظ استقلال از ديدگاه دين مبين اسلام  صحبت کنند.

منيب، حفظ استقلال کشور را دريکپارچگى همه اقوام ساکن کشوردانسته گفت: "اگرپشتون خود راپشتون، تاجک خود را تاجک و هزاره و سايراقوام خود را مربوط به مليت مشخص خود بدانند، هيچگاهى نميتوانيم به اهداف خود برسيم؛ اما بهتر اين خواهد بود که همۀ مابه نام يک افغان، مسلمان وتابع قرآن بوده  وبخاطرحفظ استقلال کشور، زيريک پرچم متحد ويکبارچه باشيم."

عزیزالله مُفلح خطیب مسجد شیرشاه سوری شهرکابل، در این نشست گفت: «شما در زیر چتر وحدت ملی بدون تبعیض زبانی، نژادی، سمتی ومذهبی با همدلی با هم برخورد کنید؛ تا کشورهايی که آزادی و استقلال کشور را تهدید مى کنند به هدف شان نرسند.»

وی در ادامه افزود که وظيفه هر عالم دين است که از طريق منابر، بر ضد سمت گرايى و هر نوع تعصب تبليغ کند؛ تا سبب تحکيم وحدت ملى در کشور شود.

همچنان اسد الله یوسفی یک تن ديگر ازعلمای دین، در اين نشست به تحکيم وحدت ملى تاکيد کرد و گفت که بايد تمام علماى دين، از طريق منابر درمورد تحکيم وحدت ملى وحفظ استقلال کشوربه مردم تبليغ نمايند. 

به اساس يک خبر ديگر، به مناسبت صدمين سالروز استرداد استقلال کشور، امروز در پوهنتون باميان نمايشگاه کتاب راه اندازى شد.

 در این نمایشگاه علاوه برهزاران جلد کتاب متنوع سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، بیش از يکصد اثر علمی استادان پوهنتون بامیان در مقطع ماستری و دوکتورا به نمایش گذاشته شد .

دوکتور محمدظاهر فایزمعاون علمی پوهنتون بامیان، به آژانس خبرى پژواک گفت که هدف از برگزاری این نمایشگاه گرامى داشت از صدمین سالروز استقلال افغانستان و گسترش فرهنگ مطالعه بین دانشجویان است.

وی افزود در این نمایشگاه که در فضای باز پوهنتون بامیان برگزار شده  و یک روز ادامه دارد، اثرهای علمی استادان پوهنتون بامیان برای محصلین و اشتراک کننده گان معرفی میگردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر