زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حاصلات میوه درغور نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش خواهد يافت

حاصلات میوه درغور نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش خواهد يافت

author avatar
29 Jul 2019 - 15:07
حاصلات میوه درغور نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش خواهد يافت
author avatar
29 Jul 2019 - 15:07

فيروزکوه (پژواک، ٧ اسد ٩٨): مسئولین ریاست زراعت غور مى گويند که مشاهدات آنها از باغ هاى ميوه در اين ولايت نشان ميدهد که حاصلات ميوه در سال روان، نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش خواهد داشت.

 عبدالظاهر توانا مسئول برنامه باغ داری ریاست زراعت ولایت غور، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين اداره در سال ١٣٩٣  در ساحۀ هفت هزار جريب زمين نهال هاى مثمر چون سیب، ناک، زردآلو، شفتالو و پسته را دراين ولايت غرس نموده بود که سال گذشته، اولين حاصلات اين باغ­ها از ساحه ٣٩٧ جريب زمين، نزديک به ١٩ هزار کيلوگرام ميوه جمع آورى گرديد.

وى خاطر نشان کرد که به اساس مشاهدات کارکنان اين رياست از باغ هاى ميوه، قرار است که امسال از ساحه هفت هزار جريب زمين، بيش از ٥٥ هزار کيلوگرام ميوه حاصل گردد. 

موصوف علاوه کرد که امسال بيشترين حاصلات را سيب تشکيل مى دهد، که باغ هاى آن در ولسوالى هاى تيوره و شهرک اين ولايت موقعيت دارد.  

توانا از افزايش حاصلات ميوه اظهار خرسندى نموده گفت با افزايش حاصلات ميوه، نه تنها ضروريات داخلى غور مرفوع مى گردد، بلکه به ساير ولايات نيز صادر خواهد شد.

باغداران نيز از افزايش حاصلات ميوه در سال روان خشنود اند.

احمدشاه یکتن از باغداران قریه الندر شهر فیروزکوه، به پژواک گفت که در سال ١٣٩٣ به همکارى رياست زراعت غور، در باغ خود درختان سيب، ناک، شفتالو را غرس کرده است و امسال اين درختان حاصل خوب دارند. 

وى از رياست زراعت خواست که باغداران را در قسمت پرورش مسلکى درختان آموزش دهند؛ تا آنها بتوانند خوبتر و بهتر درختان شان را پرورش دهند.

 همچنان عبدالمعروف کریمی یک تن ديگر از باغداران که در سال ١٣٩٣ به کمک رياست زراعت غور، ٥٠٠ اصله نهال سيب را در باغ خود غرس کرده، به پژواک گفت که امسال  از هر درخت، بيش از ده کيلوگرام حاصل برداشت خواهد کرد.

موصوف درحاليکه مى گفت سال گذشته کمتر ازامسال حاصل به دست آورده بود اضافه نمود: «مه و دیگر باغداران حاصلات خوب داريم، انشاالله که فايده زياد کنيم.»

وى از رياست زراعت خواست که درکناربرگزارى برنامه هاى آموزشى براى باغداران، ادويه لازم  رابراى ازبين بردن امراض درختان  نيز دراختيارآنها قراردهند .

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر