زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تفاهمنامه همکاری میان شاروالی ها و پوهنتون های میمنه و خوست امضا گردید

تفاهمنامه همکاری میان شاروالی ها و پوهنتون های میمنه و خوست امضا گردید

author avatar
1 Aug 2019 - 17:02
تفاهمنامه همکاری میان شاروالی ها و پوهنتون های میمنه و خوست امضا گردید
author avatar
1 Aug 2019 - 17:02

میمنه (پژواک،۱۰اسد۹۸): تفاهمنامه همکاری میان شاروالی ها و پوهنتون های ولايات فارياب و خوست به امضا رسید.

احمد جاوید کیوان شاروال میمنه مرکز ولايت فارياب در حین امضا این تفاهمنامه گفت که با امضای این تفاهمنامه روابط هر دو فاریاب و خوست تامین و فاصله های قومی، زبانی و سمتی از بین می روند.

او می گوید، شاروالی های خوست و میمنه از تجارب که در قسمت حکومتداری خوب، برنامه های انکشافی، فرهنگی، تعلیمی و عرضه خدمات دارند استفاده خواهند کرد.

وى افزود که شاروالی میمنه به دلیل اصلاحات، حکومتداری، عرضه خدمات، افزایش عواید و تطبیق پروژه های انکشافی در جایگاه بهترین شاروالی های کشور قرار گرفته که تا کنون چندین پروژه را از بودجه تشویقی ریاست جمهوری به دست آورده است.

او ميگويد، به همین ملحوظ و بر اساس هدایت رئیس جمهور کشور شاروالی میمنه با شاروالی خوست که از لحاظ امنیت، اقتصاد و انکشاف در وضعیت خوبی قرار دارند، تفاهمنامه عقد کردند.

انجنیر عبدالبصیر محمدزی شاروال خوست نیز از امضای تفاهمنامه با شاروالی میمنه ابراز خرسندی نموده، گفت که این تفاهمنامه خیلی ارزشمند و‌ مهم است، برعلاوه اينکه آنها از تجارب کاری، اداری، انکشافی یکدیگر می آموزند، مردمان دو ولایت و دو سمت را با هم‌بیشتر آشنا و نزدیک می سازد و حدت و یکپارچه گی را به وجود می آورد.

ویس احمد حکمت مسول توسعه صادرات اداره امور گفت که بر اساس طرح اداره امور به منظور تقویت روابط اداری، اجتماعی، فرهنگی و رشد اقتصاد شهر ها و ولایات و به اساس هدایت رییس جمهور غنی امضای تفاهمنامه همکاری میان شاروالی ها آغاز شده است، خوست - میمنه چهارمین ولایتی است که تفاهم‌نامه را امروز امضا کردند.

درانی پشتونیار آمر شورا و همآهنگی برنامه های معینیت شاروالی ها گفت که شاروالی میمنه در سطح کشور جایگاه نخست را به دست آورده و بهترین شاروالی معرفی شده است.

وی گفت که سالانه ۶۰۰ میلیون افغانی از سوی ریاست جمهوری به خاطر پروژه های زیربنایی و انکشافی در نظر گرفته می شود که رییس جمهور کشور چندین پروژه را به لحاظ ابتکارات و خدمات شاروالی میمنه منظور ساخته است

نقیب الله فایق والی فاریاب از امضای این تفاهمنامه استقبال کرده گفت‌ که این ابتکار فاصله ها را که در جریان ۴۰ سال جنگ بین مردمان کشور به وجود آورده بود، از میان بر می دارد، وحدت و همدلی را تقویت و ملیت ها را با هم نزدیک می سازد.

این در حالی است که این تفاهمنامه همکاری درحالی امضا می شود که روز گذشته مسول توسعه صادرات اداره امور با مقام های محلی، شاروال، رئیس شهر سازی واراضی، رئیس پوهنتون شيخ الزايد و شماری از باشنده گان ولایت خوست به شهر میمنه سفر کردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر