زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پاسخ وزارت دفاع ملی به سيگار: در اردوى افغانستان هيچ سرباز خيالى وجود ندارد

پاسخ وزارت دفاع ملی به سيگار: در اردوى افغانستان هيچ سرباز خيالى وجود ندارد

author avatar
3 Aug 2019 - 17:08
پاسخ وزارت دفاع ملی به سيگار: در اردوى افغانستان هيچ سرباز خيالى وجود ندارد
author avatar
3 Aug 2019 - 17:08

 کابل(پژواک،۱۲اسد ۹۸): وزارت دفاع ملی، گزارش اخیر(سیگار) مبنی بر حضور نیروهای خیالی در صفوف اردوی ملی را رد کرده می گوید که در حال حاضر، بیش از ۹۹ درصد سربازان اردوی ملی بایومتریک شده اند.

این در حالی است که چندى قبل، اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار)، گزارشی را نشر کرده که در آن آمده است که در یک سال اخیر، نام های حدود ۴۲ هزار سرباز خیالی از صفوف نیروهای ارتش افغانستان بیرون کشیده شده، که با این آمار گفته می شود در یک سال پسین، در نیروهای ارتش افغانستان کاهش قابل توجه رونما شده است.

روح الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع ملی، امروز (١٢ اسد ) در یک نشست خبری در کابل گفت که در صفوف نیروهای دفاعی کشور، هیچ سرباز خیالی حضور ندارد؛ زيرا اکثر اين نيروها بايومتريک شده اند.

وی در واکنش به گزارش اخیر (سیگار) افزود که سيگار در تهیه این گزارش خود، هیچ تماسی با وزارت دفاع ملی نگرفته وخواستار معلومات نشده است.

موصوف علاوه کرد که به احتمال قوی(سیگار) در این گزارش، سقف تشکیلاتی وزارت دفاع را که ۲۳۴ هزار تن پیش بینی شده است، با سقف اکمال اردو که در حدود ۲۰۰ هزار تن می باشند، مغالطه کرده باشد.

او گفت که نام و شهرت ۲۳ هزار تن از منسوبین اردو به دلیل ترخیص، تقاعد، انفصال، شهادت و معلولیت، از سیستم بیرون گردیده و در ليست جداگانه تنظیم شده اند.

منبع اضافه کرد که در حال حاضر، معاشات ۱۶۶۰۵۶ منسوب اردو از طريق بانک  پرداخت می گردد و قرار است تا يک ماه آينده ١٨ هزار تن ديگر نيز شامل اين برنامه شوند و بعد از آن، ده هزارتن ديگر شامل اين سيستم خواهند شد.

همچنان موصوف خاطر نشان کرد که  در همین حال،  پنج هزار تن از منسوبین اردوی ملی که تازه شامل اين سيستم شده اند؛ اما به دلیل تکمیل نبودن دفاتر ذاتی شان، در آینده نزدیک شامل این سيستم خواهند شد.

سخنگوى وزارت دفاع ملی، از ادامۀ عملیات به خاطر از بین بردن مخالفان مسلح دولت در ولسوالی اشکمش ولایت تخار و کجران ولایت دایکندی خبر داده است.

او گفت که درجریان عملیات شب گذشته در ولسوالی اشکمش ولایت تخار، ده تن از مخالفان مسلح دولت کشته شدند؛ اما به نیروهای امنیتی آسیب نرسیده است.

وی علاوه کرد این وزارت تلاش دارد که به زودی با اجرای عملیات، وضعیت در ولسوالی یاد شده بهبود پیدا کند.

همچنان وی گفت که اکنون جنگ میان نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح دولت، در ولسوالی کجران ولایت دایکندی جریان دارد که تاکنون تلفات سنگین بر مخالفان مسلح نیز رسیده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر