زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شاهین: در مورد آتش بس در مذاکرات بین الافغانی بحث میشود

شاهین: در مورد آتش بس در مذاکرات بین الافغانی بحث میشود

author avatar
4 Aug 2019 - 14:45
شاهین: در مورد آتش بس در مذاکرات بین الافغانی بحث میشود
author avatar
4 Aug 2019 - 14:45

 

کابل (پژواک، ١٣ اسد ٩٨): سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر میگوید که در مورد آتش بس، در مذاکرات بین الافغانی بحث خواهد شد.

نامبرده امروز در یک مصاحبۀ اختصاصی، به آژانس خبری پژواک گفت که دیروز، دور هشتم مذاکرات با امریکا آغاز شد و ممکن است چند روز ادامه يابد.

وی افزود که روز گذشته با جانب امریکایی مذاکرات ابتدایی صورت گرفت، امیدواری بر این است که در دور هشتم مذاکرات نهایی شود.

سهیل شاهین گفت که تاهنوز بحث ها ادامه دارد؛ اما به اطمينان گفته نمی تواند که در این دور مذاکرات، همه موارد نهایی خواهد شد؛ اما امیدواری براى آن موجود است.

موصوف در جواب یک سوال در رابطه به آتش بس گفت که در این مورد، در مذاکرات بین الافغانی بحث خواهد شد.

به گفتۀ نامبرده، در حال حاضر در مورد خروج نیروهای خارجی بحث میشود که بر اساس آن، نیروهای ناتو و امریکا از افغانستان بیرون شوند.

شاهین افزود: "آنها نیز از ما میخواهند که خاک افغانستان بر ضد آنان و متحدینش استعمال نگردد؛ ما به کسی اجازه نمی دهیم که ساحات تحت کنترول ما بر ضد دیگران استفاده شود."

وی گفت زمانیکه با طرف امریکایی مذاکرات نهایی شود، باز از طریق رسانه ها اعلام میگردد و پس از آن، با طرف های افغانى مذاکرات آغاز خواهد شد.

دور هشتم مذاکرات صلح بین امریکا و طالبان، در حالی آغاز شده است که در این دور، خوشبینی برای رسیدن به یک توافق بیشتر شده است.

زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص امریکا برای صلح افغانستان، این بار برای ده روز در کابل باقی ماند و در جریان سفر اعلام کرد که وی اين بار موفق ترین سفر را داشته و با رئیس جمهور غنی در مورد تمام موارد موافقت کرده است.

وی قبل از سفر به قطر، برای دو روز در پاکستان ماند و با رئيس نظامیان پاکستان، نخست وزیر و وزیر خارجۀ این کشور، گفتگوی تفصیلی داشت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر