زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دنمارک، سویدن، ناروی و فنلند براى توانمند سازى زنان افغان ١٢ميليون دالر کمک کردند

دنمارک، سویدن، ناروی و فنلند براى توانمند سازى زنان افغان ١٢ميليون دالر کمک کردند

author avatar
5 Aug 2019 - 17:13
دنمارک، سویدن، ناروی و فنلند براى توانمند سازى زنان افغان ١٢ميليون دالر کمک کردند
author avatar
5 Aug 2019 - 17:13

کابل (پژواک، ۱۴ اسد ۹۸): کشورهاى دنمارک، سویدن، ناروی و فنلند براى توانمندسازى زنان و برابرى جنسيتى در افغانستان، ١٢ ميليون دالر امريکايى کمک کردند.

سند اين همکاری مشترک ميان نمايندگان کشورهاى دنمارک، سویدن،  ناروی و فنلند و نماينده اداره ملل متحد برای زنان در افغانستان، امروز( ١٤ اسد ) در کابل امضا شد.

الیتا میلر رئیس اداره ملل متحد برای زنان ( (UN  WOMEN در افغانستان، در مراسم امروز گفت که این همکاری با اداره ملل متحد برای زنان کمک می کند؛ تا فعالیت های خود را برای تقویت برابری جنسی و توانمند سازی زنان در افغانستان الی چهارسال آینده ۲۰۱۹_ ۲۰۲۲ گسترش دهد.

وى افزود که با استفاده از اين کمک، فعاليت هاى ملل متحد براى زنان روى چهار برنامۀ داراى اولويت تمرکز خواهد داشت؛ اين برنامه ها در مشارکت با دولت افغانستان، جامعه مدنى و مردم اين کشور، جهت نيل برابرى جنسيتى و توانمند سازى زنان تطبيق خواهند.

موصوف گفت که اين برنامه ٣٤ ولايت کشور را به طور مستقيم و غير مستقيم تحت پوشش قرار خواهد داد.

به گفته او "تامین اشتراک معنا دار زنان درعرصه صلح و امنیت بشمول کمکها ی بشردوستانه حساس به جندر، رسیدگی به قضایای خشونت علیه زنان و دختران از طریق ارایه خدمات وسیع به متضررین و همچنان تقویت راهکارهای مبتنی بر شواهد جهت جلوگیری ازخشونت ها، افزایش دسترسی زنان به فرصت های اقتصادی و اشتغال آنان در فعالیت های اقتصادی و حمایت اشتراک زنان در سطوح رهبری و حکومتداری"، شامل چهار برنامۀ يادشده مى باشد.

نیکولای پیترسن سفیر دنمارک که دراین نشست حضورداشت گفت که افغانستان، در راه برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان، دستاوردهايی داشته است؛ با وجود آن هم چالش های بیشتر در برابر زنان وجود دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر