زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پروژه انکشاف فارم های مرغداری خانگی در فاریاب آغاز شد

پروژه انکشاف فارم های مرغداری خانگی در فاریاب آغاز شد

author avatar
5 Aug 2019 - 19:21
پروژه انکشاف فارم های مرغداری خانگی در فاریاب آغاز شد
author avatar
5 Aug 2019 - 19:21

ميمنه (پژواک، ١٤ اسد ٩٨): پروژه انکشاف فارم های مرغداری خانگی با توزیع ٣٠ هزار قطعه مرغ، توسط والی و مسئولین اداره زراعت فاریاب آغاز شد که در آن، نزدیک به ٣٣ میلیون افغانی سرمایه گذاری گردیده است.

نقیب الله فایق والی فارياب گفت که پروژه انکشاف فارم های مرغداری خانگی، بسیار مهم و در رشد اقتصاد خانواده موثر می باشد که حدود ٣٣ میلیون افغانی در آن سرمایه گذاری گردیده است.

وی از وزارت زراعت به شدت انتقاد نموده گفت که از سفر رئیس جمهور در فاریاب، بیش از ٦ ماه سپری شد و به وزیر زراعت هدایت داده بود تا پروژه های انکشافی و کار آفرین را در فاریاب آغاز کند؛ اما تا کنون به جز این پروژه مرغداری هیچ کاری انجام نداده است.

او علاوه نمود که فاریاب یک ولایت زراعت پیشه و دامدار و در عین حال درجه اول است، باید وزارت زراعت برنامه ها و پروژه هایش را مقایسوی با سایر ولایات در نظر بگیرد و هفته آینده طی ویدیوکنفرانس که با رئیس جمهور دارد، از وزارت زراعت شکایت خواهد کرد.

عبدالکبیر فرزام رییس اداره زراعت و مالداری فاریاب گفت که امروز ٣٠ هزار قطعه مرغ را برای یک هزار فامیل در شهر میمنه و ولسوالی های پشتونکوت، اندخوی و خانچارباغ توزیع کردند.

وى افزود که هزینه پروژه فارم های مرغداری خانگی ٢٢.٨ میلیون افغانی است که از سوی بانک جهانی پرداخت میشود و وزارت زراعت از طریق موسسه تقویت اجتماعی افغانستان آنرا تطبیق می کند.

وی افزود که به هر خانواده ٣٠ قطعه مرغ، ٦ ماهه مواد خوراکه و دو دروازه و کلکین مرغانچه داده می شود و در عین حال، افراد آموزش دیده برای خانواده ها رهنمایی می کنند.

رییس زراعت فاریاب گفت مرغ هايی که توزیع میشود، ٥ ماهه است؛ تا چند روز دیگر تخم می دهد و به عاید می آید.

رضیه یکی از کسانی که از پروژه مرغداری مرغ به دست آورده خرسندى نموده گفت که شوهرش از پا مانده، ٨ نفر نان خور دارد و به مشکل میتوانست روزگارش را سپری کند. امروز خوش است که ٣٠ قطعه مرغ به دست آورد و هم وسیله معیشت فامیلش و هم مصروفیت میشود.

وی افزود که کوشش می کند تا هم از تخم مرغ استفاده کند و هم ضرورت جامعه را از بابت گوشت مرغ، مرفوع سازد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر