زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بيست و سومين نمايشگاه محصولات زراعتى در کابل گشايش يافت

بيست و سومين نمايشگاه محصولات زراعتى در کابل گشايش يافت

author avatar
6 Aug 2019 - 16:37
بيست و سومين نمايشگاه محصولات زراعتى در کابل گشايش يافت
author avatar
6 Aug 2019 - 16:37

کابل(پژواک، ۱۵ اسد ۹۸): در يک نمايشگاه زراعتى، ده ها نوع محصولات زراعتى و صنايع دستى، براى سه روز در شهر کابل به نمايش گذاشته شد.

اين نمايشگاه که از سوى وزارت زراعت، مالدارى و آبيارى، به پیشواز صدمین سالروز استرداد استقلال کشور، در بادام باغ شهر کابل راه اندازی شده؛ انواع میوه‌های تازه و خشک، صنایع دستی زنان، تکنالوژی‌ های زراعتی و محصولات متنوع زراعتی به نمایش گذاشته شده است.

حشمت الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی و سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفت که اين بیست و سومین نمایشگاه زراعتی تابستانی است که به هدف بازاریابی و معرفی هر چه بیشتر محصولات  زراعتى راه اندازی شه است.

وی افزود: "برای میکانیزم سازی زراعت، برنامه های کوتاه مدت ودرازمدت روی دست داریم، و درنظر داریم تا در سکتور زراعت خود را به خود کفایی برسانیم."

موصوف گفت که حاصلات محصولات زراعتی، نسبت به سال های گذشته با وصفى که در برخی ولایت خشکسالی است، افزایش یافته است و این، تلاش در این سکتور را نشان می دهد.

همچنان حبیب الله حبیبی رییس انکشاف سکتور خصوصی وزارت زراعت گفت که دراين نمایشگاه، ۲۳۰ غرفه از محصولات و تکنالوژی پیشرفته و وسايل زراعتی و صنایع دستی شرکت های افغانى؛ برای بازدیدکنندگان، تاجران، تولید کنندگان و پروسس کنندگان داخلی و بین المللی، به نمایش گذاشته شده است.

او گفت که این نمایشگاه به منظور حمایت از تولیدات داخلی راه اندازی شده است.

به گفته موصوف، این وزارت تلاش دارد که تولیدات داخلی را معیاری سازد تا با معیاری سازی آن، محصولات و تولیدات داخلی به بازار های جهانی راه یابد.

خماری دختر جوان که از ولایت بامیان در این نمایشگاه اشتراک کرده و مواد لبنى را در یک غرفه به نمایش گذشته بود، از راه اندازى اين نمايشگاه اظهار خوشى کرد.

او گفت: «من یک فابریکه کوچک پروسس لبنیات در قریه دارم و همه روزه مقدار ٢٠٠ لیتر شیر را از مالداران خریداری مى کنم و از آن ماست، قيماق، مسکه، پنير، دوغ و چکه مى سازم و آن را به بازار عرضه مى کنم.»

اجمل قانع یکتن از بازدیدکنندگان اين نمايشگاه، گفت: "تمام محصولات، نسبت به سالهای قبل فوق العاده به سیستم کشورهای پیشرفته شده و ما بسیار زیاد خوش استیم که تولیدات ساخت وطن خود را دراین نمایشگاه مى بینيم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر