زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مشاعره تحت نام “کېږدۍ” در میدان شهر برگزار شد

مشاعره تحت نام “کېږدۍ” در میدان شهر برگزار شد

author avatar
7 Aug 2019 - 18:42
مشاعره تحت نام “کېږدۍ” در میدان شهر برگزار شد
author avatar
7 Aug 2019 - 18:42

میدان شهر(پژواک،۱۶اسد۹۸): والی میدان وردک، اسلام و آزادی را خط سرخ برای افغان ها خوانده می گوید که افغان ها استقلال خود را با خون به دست آوردند و باید این روز، به طور با شکوه تجلیل گردد.

مظفرالدین یمین والی میدان وردک، امروز در مشاعره اى که تحت نام"کېږدۍ" به مناسبت صدمین سالگرد سترداد و استقلال افغانستان در میدان شهر برگزار شده بود، سخنرانی می کرد گفت که این مشاعره از سوی آمریت امور انسجام کوچی ها راه اندازی شده است.

وی گفت: "افغان ها در طول تاریخ افغانستان، چندین مرتبه انگلیس ها را در کشور شکست دادند و همچنین اپراتوری شوروی سابق را به زانو درآوردند، هیچ وقت از استقلال و آزادی شان نخواهد گذشت."

والی میدان وردک، خطاب به کوچی ها گفت در کنار کسانی ایستاد شوید که نظام و دولت را می سازند؛ تا بتوانید سرنوشت خود را در آینده تعین کنید.

در همین حال، محمد همایون عزیزی آمر امور انسجام کوچی های میدان وردک، در این مراسم گفت که برای اولین بار، مشاعره اى به مناسبت صدمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان، در میدان شهر برگزار می شود.

وی افزود که کوچی ها در طول و تاریخ، در خوکفایی افغانستان نقش مهم داشته اند و باید در بخش آموزش، صحت و خودکفایی این افراد کار صورت گیرد.

در ختم این مراسم؛ شاعران اشتراک کننده، اشعار شان را در مورد استقلال کشور به خوانش گرفتند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر