زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

درگيرى در فارياب ١٦ کشته و زخمى برجا گذاشت

درگيرى در فارياب ١٦ کشته و زخمى برجا گذاشت

author avatar
15 Aug 2019 - 13:48
درگيرى در فارياب ١٦ کشته و زخمى برجا گذاشت
author avatar
15 Aug 2019 - 13:48

ميمنه (پژواک، ۲۴ اسد ٩٨): در نتيجه درگيرى ميان نيروهاى خيزش مردمى و طالبان در ولسوالى دولت آباد ولايت فارياب؛ سه طالب، يک نيروى خيزش مردمى و يک کودک کشته شده، دو طالب، دو نيروى خيزش مردمى و هفت عضو يک خانواده زخم برداشته اند.

عبدالکریم یورش مسئول مطبوعات پولیس فاریاب، به آژانس خبرى پژواک گفت که حوالی ساعت ۹ شب گذشته، طالبان مسلح بالای پوسته های مرکز ولسوالی دولت آباد حمله نمودند، که با مقاومت نیروهای امنیتی و دفاعی روبرو شده و پس از پنج ساعت درگیری، عقب نشینی کردند.

به گفتۀ او در نتيجه اين درگيرى؛ سه طالب مسلح، یک نيروى خیزش مردمی، و یک طفل ۸ ساله کشته شده اند؛ دو طالب، دو نيروى خیزش مردمی و ۷ عضو یک خانواده زحمى گردیده اند.

وی در مورد زخمى شدن هفت عضو خانواده گفت که بر اثر اصابت مرمی هاوان طالبان بر یک منزل مسکونی، يک کودک کشته و هفت تن ديگر از اعضاى اين خانواده زخمی شده اند.

اما عبدالرزاق کاکر ولسوال دولت آباد گفت که طالبان، شام دیروز خطوط جبهه را زیر آتش سلاح های ثقیله هاوان و راکت قرار دادند، که دو هاوان بر دو منزل مسکونی اصابت کرده است، که در نتيجه از یک فامیل، یک دختر ۱۰ ساله جان باخته و یک زن و دو طفل از یک فامیل دیگر زخم برداشته اند.

عبدالاحد ایلبیک عضو شورای ولایتی، از تلفات طالبان اطلاع نداشت؛ اما تایید کرد که در جنگ ‌دیشب، یک سرگروپ نیروهای خیزش مردمی و یک دختر ۱۰ ساله جان باخته و ۸ فرد ملکی و دو نيروى خیزش مردمی زخم برداشته اند.

برنگار آژانس خبرى پژواک تلاش نمود که در اين زمينه، ديدگاه طالبان را نيز داشته باشد؛ اما موفق به انجام تماس نشد.

ولسوالی دولت آباد در مسیر شاهراه میمنه- جوزجان، در ۶۰ کیلومتری مرکز ولایت موقعیت دارد؛ به غير از ساختمان های دولتی، بقیه تمام ساحات به شمول شاهراه، در کنترول طالبان است و نیروهای دولتی، از دو سال بدینسو محاصره می باشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر