زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسئولين: طى سه هفتۀ گذشته ٦٠مخالف مسلح در غور کشته شده اند

مسئولين: طى سه هفتۀ گذشته ٦٠مخالف مسلح در غور کشته شده اند

author avatar
15 Aug 2019 - 19:18
مسئولين: طى سه هفتۀ گذشته ٦٠مخالف مسلح در غور کشته شده اند
author avatar
15 Aug 2019 - 19:18

فیروزکوه (پژواک،۲۴اسد۹۸): مقام های امنیتی غور می گویند که ۱۶۰ طالب مسلح، طى سه هفتۀ گذشته در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در غرب شهر فیروزکوه مرکز اين ولایت، کشته و زخمی شده اند.

وحیدالله نظامی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت غور، امروز (پنجشنبه) در یک نشست خبری گفت که عملیات موسوم "ضرب ۱۷"، از سه هفته به اینسو در غرب شهر فیروزکوه به هدف از بین بردن مخالفان مسلح دولت، به راه انداخته شده و تاکنون ۱۸۰ قریه از وجود مخالفان مسلح دولت پاکسازی شده است.

او تصریح کرد که تا حال در این عملیات، ۶۰ طالب مسلح کشته و ۱۰۰ تن دیگر آنها زخمی شده اند. در میان کشته شده گان ۱۲ قوماندان مشهور گروه طالبان نیز شامل می باشند.

موصوف، نقش نیروهای خیزش مردمی را در این عملیات برازنده خوانده گفت که در جریان عملیات، مقدارى اسلحه سبک و سنگین مربوطه به مخالفان مسلح دولت، به دست آمده است.

از سویی هم باشنده گان ولایت غور، عملیات پاکسازی مناطق غربی شهرفیروزکوه را موثر خوانده و می گویند که این عملیات، برای آرامی مناطق از دست رفته، مهم و ارزنده می باشد.

سلطان احمد یک تن از باشنده گان غور به پژواک گفت: "ما خیلی خوشجال هستیم که نیروهای امنیتی و دفاعی ما، امروز مردم را از ظلم و ستم طالبان نجات دادند."

وی از نیروهای امنیتی خواست که عملیات را در نقاط مختلف ولایت غور ادامه دهند.

عزیزالله یکی دیگر از باشنده گان شهر فیروزکوه گفت که امروز جای خوشی است که نیروهای امنیتی توانستند ضربات کوبنده را به دشمن وارد کنند.

وی همچنان از نیروهای امنیتی خواست که عملیات را در دیگر مناطق غور نيز ادامه دهد؛ تا مردم در فضای آرام زندگی کنند.

اما گروه طالبان، این ادعای مقامات امنیتی غور را رد می کنند.

این در حالیست که طالبان، دو ماه پیش  در حملات شان بالای مناطق غرب شهر فیروزکوه، ضمن تصرف مناطق غرب ولایت غور، شاهراه غور- هرات که از این مسیر میگذرد را به تصرف شان در آورده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر