زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حشرعمومی پاک کاری شهر از زباله ها در هرات راه اندازی شد

حشرعمومی پاک کاری شهر از زباله ها در هرات راه اندازی شد

author avatar
17 Aug 2019 - 14:38
حشرعمومی پاک کاری شهر از زباله ها در هرات راه اندازی شد
author avatar
17 Aug 2019 - 14:38

شهر هرات (پژواک، ٢٦ اسد ٩٨): کارمندان زن در شاروالى هرات، حشر عمومی را برای پاک‌ کاری شهر هرات به مناسبت استقلال استرداد کشور، به راه انداختند.

این شمار از بانوان، هدف از راه اندازی این برنامه را سهیم ساختن زنان در پاکی شهر هرات میدانند و می گویند که زنان نیز هم مانند مردان، باید در پاکی شهر سهم داشته باشند.

مینا نادری معاون شهرداری هرات و یکی از بانوان اشتراک کننده در این حشر عمومی، به پژواک گفت که به مناسبت صدمین سالروز استقلال استراد افغانستان، زنان شاروالى این ولایت حشر عمومی را بخاطر پاکی شهر از وجود زباله ها راه اندازی کرده اند.

وی افزود که نظم و زیبایی یک خانه در دست خانم ها است و بناءً آنان میتوانند نقش برازنده اى را در نظم و صفایی شهر نیز داشته باشند.

وی افزود: "این برنامه کاملاً رضاکارانه است که به ابتکار خانم های کارمند به مناسبت صدمین سالگرد استقلال کشور راه اندازی شده؛ تا در پاکی و صفایی شهر خود همانند اینکه در خانه های شان نقش کلیدی در پاکی و نظم دارند، در شهر خود نیز داشته باشند."

زهرا طالب یکی دیگر از بانوان کارمند در حشر عمومی امروز شاروالی این ولایت گفت که ملکه ثریا بانوی شاه امان الله، نقش اساسی در آزادی کشور داشته است و اکنون بانوان شاروالى هرات نیز می خواهند سهم خود را در پاکی و نظافت شهر ایفا کنند.

وی افزود: "همواره مردان در شاروالى در راستای پاکی شهر تلاش کردند و حالا ما هم خواستيم در کنار آنان نقش خود را ایفا کنیم؛ تا فرهنگ پاکی شهر از وجود زباله ها نیز در میان شهروندان به ویژه زنان نیز جای باز کند. "

ریتا الکوزی یکی دیگر از کارمندان زن در شاروالی هرات گفت: "حقوق زنان و مردان برابر است؛ پس باید در پاکی و نظافت شهر هم زنان در کنار مردان ایستاد شوند و شهر را از وجود زباله ها پاک کنند."

با این حال غلام حضرت مشفق شاروال هرات، به پژواک گفت که در کنار کارمندان زن، ١٢ صد کارمند دیگر نیز در پاکی شهر سهم دارند.

وی از شهروندان هرات نیز خواست تا همراه با کارکنان شاروالى، در پاکی شهر هرات همکار باشند.

شاروال هرات افزود که تا فرارسیدن ٢٨ اسد سالروز استقلال استراد کشور، تمام سرک شهر هرات از وجود زباله ها پاک کاری خواهد شد.

با این همه عبدالقیوم رحیمی والی هرات، با آغاز این برنامه حشر عمومی  از شهروندان میخواهد تا ضمن سهم گیری در پاکی ونظافت، بخاطر نظم و انسجام شهری نیز بکوشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر