زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پنج مخالف مسلح به شمول دو ازبکستانى در فارياب کشته و زخمى شدند

پنج مخالف مسلح به شمول دو ازبکستانى در فارياب کشته و زخمى شدند

author avatar
17 Aug 2019 - 17:03
پنج مخالف مسلح به شمول دو ازبکستانى در فارياب کشته و زخمى شدند
author avatar
17 Aug 2019 - 17:03

ميمنه(پژواک، ٢٦ اسد ٩٨): منابع امنیتی فارياب می گویند که در عمليات نيروهاى قطعات خاص افغان و حمايت قاطع در ولسوالی پشتونکوت اين ولايت، چهار مخالف مسلح به شمول دو تبعۀ ازبکستان کشته شده و یک تن ديگر زخم برداشته است.

جگرن محمد حنیف رضایی سخنگوی قول اردوی ٢٠٩ شاهین در زون شمال، به آژانس خبرى پژواک گفت که قطعات خاص افغان و حمایت قاطع، دیشب عملیاتی را در منطقه بازار و حومه خواجه موسی مربوط ولسوالی پشتونکوت راه اندازی کردند که تا کنون (ساعت ٣:٠٠ عصر) امروز ادامه دارد.   

وى افزود که در جریان عملیات راه اندازی شده، تا کنون چهار مخالف مسلح به شمول دو تبعه ازبکستانی کشته شده و یک تن ديگر زخم برداشته است.

اما یک منبع محلی که نخواست نامش درگزارش گرفته شود، گفت که  نیروهای خارجی و حمایت قاطع، از بازار خواجه موسی گذشته و در قریه تُکلی جابجا شده اند.

براساس معلومات وى؛ دو تبعه ازبکستان و یک طالب محلی به نام حجت الله کشته شده و فعلا درگیری وجود ندارد؛ اما هیچ کس از اهالی نمى تواند از منازل خود بیرون شود.

آژانس خبرى پژواک تلاش نمود که نظر طالبان را در زمينه داشته باشد؛ اما تماس برقرار نگرديد.

منطقه خواجه موسی در ده کیلومتری شمال شهر میمنه موقعیت داشته و با ولسوالی های خواجه سبزپوش، شیرین تگاب، دولت آباد، المار، شهر میمنه و ترکمنستان هم مرز می باشد؛ از پنج سال بدینسو در کنترول طالبان قرار دارد و طی این مدت، چهار بار نیروهای امنیتی با راه اندازی عملیات ها تصرف نموده اند؛ اما پس از چند روز ترک کرده اند.

به اساس يک خبر ديگر، شب گذشته طیارات بی سرنشين، منطقه بهارک در ولسوالی گرزیوان اين ولايت را بمبارد کرده؛ اما تلفاتى در پى نداشته است.

ملا فیض الله رحمانی ولسوال گرزیوان، به آژانس خبرى پژواک گفت که دو بمب پرتاب گرديده، ولى منفجر نشده است.

اما مولوی حمیدالله دانش ولسوال نام نهاد طالبان، در يک تماس تيليفونى به پژواک گفت که هدف بمباران دیشب، منزل مسکونی او بود که در خانه همسایه اش اصابت کرده؛ اما به کسی آسیب نرسیده است.

وی  به دولت هشدار داد که اگر در آینده، قریه و خانه او را بمبارد نماید، در انتقام آن خانه و منازل افراد وابسته به دولت و نیروهای اربکی را آتش خواهد زد.

ملا فیض الله رحمانی ولسوال دولت گفت که ديشب، طياره هاى بى سرنشين عمليات داشتند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر