زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکومت، مراسم افتتاح قصر دارالامان را بخاطر حملۀ شب گذشته به تعويق انداخت

حکومت، مراسم افتتاح قصر دارالامان را بخاطر حملۀ شب گذشته به تعويق انداخت

author avatar
18 Aug 2019 - 19:06
حکومت، مراسم افتتاح قصر دارالامان را بخاطر حملۀ شب گذشته به تعويق انداخت
author avatar
18 Aug 2019 - 19:06

کابل (پژواک، ٢٧ اسد ٩٨): دارالانشاى برگزاری برنامه های صدمین سال استقلال کشور ميگويد که مراسم رسمى افتتاح قصر دارالامان، بخاطر حادثه شب گذشته به تعويق انداخته شده است.

حوالی ساعت ۱۰:۳۰ شب گذشته (۲۷ اسد) در حوزه ششم امنیتی کابل، در داخل يک سالون عروسى  حملۀ انتحارى رخ داد، که ۶۳ تن در آن کشته شد و ۱۸۲ تن دیگر زخم برداشت.

در خبرنامه اى که از سوى سید عبدالوحید قتالی رئیس دارالانشاى برنامه های صدمین سال استقلال کشور، به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که حادثه المناک شامگاه ۲۶ اسد حوزه ششم کابل، دردآورترین شکل روزگار کنونی مردم این سرزمین است. روزگاری که چهل سال است پیراهن ماتم را بر تن این ملت تحمیل مینماید.

منبع افزوده است که دارالانشای ۲۸ اسد، ضمن ابراز نهایت تأثر، پیوستن ده ها تن از هموطنان مان را به کاروان دو میلیونی شهدای راه آزادی و استقلال کشور تسلیت عرض میدارد.

منبع نوشته است که دارالانشای ۲۸ اسد، به اساس هدایت رئیس جمهور کشور، به منظور ارج گزاری به جایگاه شهدای ۲۶ اسد کابل و حرمت به بازماندگان داغدار این شهدای مظلوم، مراسم رسمی جشن دارالامان خویش را به زمان دیگری موکول می نماید.

اما در خبرنامه آمده است که به رسم ارج گذاری به استقلال کشور و همه شهدای راه آزادی و استقلال افغانستان، فردا (٢٨ اسد) مراسم رسمی تجلیل از استقلال کشور، توأم با بیانیه رسمی محمد اشرف غنی رئیس جمهور و سرقوماندان اعلای کشور و گذاردن اکلیل گل بر منار استقلال، با افتخار برگزار می‌ گردد.

منبع اضافه کرده است که حکومت افغانستان، خود را مکلف می داند تا در غم و شادی در کنار مردم افغانستان باشد و با راه اندازی مراسم ختم قرآن عظیم الشان، همدردی خویش را ابراز می دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر