زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهور بر هماهنگی بیشتر میان ارگان های امنیتی و دفاعی تاکید کرد

رئیس جمهور بر هماهنگی بیشتر میان ارگان های امنیتی و دفاعی تاکید کرد

author avatar
18 Aug 2019 - 18:19
رئیس جمهور بر هماهنگی بیشتر میان ارگان های امنیتی و دفاعی تاکید کرد
author avatar
18 Aug 2019 - 18:19

کابل (پژواک، ٢٧ اسد ٩٨): رئیس جمهور غنی در جلسۀ سرقوماندانی اعلای قوای مسلح، بر هماهنگی بیشتر میان ارگان های امنیتی و دفاعی تاکید کرد و گفت که باید در تطبیق پلان امنیتی جشن استقلال کشور، توجه بیشتر صورت گیرد.

در خبرنامۀ دفتر مطبوعاتى رياست جمهورى که به دسترس آژانس خبرى پژواک قرار گرفته، آمده است که بعد از ظهر امروز، جلسۀ سرقوماندانی اعلای قوای مسلح، تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در ارگ برگزار گردید.

منبع نوشته است که در نخست، مسوولین ارگان های امنیتی و دفاعی، گزارش خویش را در رابطه به اوضاع امنیتی کشور ارايه داشته و تهدیدات را تشریح کردند.

رئيس جمهور دراين نشست، ضمن محکوم نمودن حمله انتحارى بر یک مراسم عروسی در حوزۀ ششم شهر کابل، گفت: «طالبان با نکوهش این حمله تروریستی نمی توانند خود را تبرئه کنند؛ زیرا آنان فراهم کنندۀ بستری برای فعالیت های تروریستی می باشند.»

وى در ادامه افزود: «طالبان عامل اصلی تلفات غیرنظامی در کشور بوده و مردم ما هرگز جنایات این گروه اجنبی را فراموش نمی کنند.»

منبع نوشته است که غنی، بر هماهنگی بیشتر میان ارگان هاى امنیتی و دفاعی کشور تاکید کرده و گفته است که باید جلو تهدیدات به ویژه در سالون های عروسی و سایر تجمعات مردمی گرفته شود.

در حمله انتحارى که شب گذشته در داخل «هوتل شهر دبی» در حوزه ششم امنیتی کابل رخ داد، ۶۳ تن کشته شده و ۱۸۲ تن دیگر زخم برداشته ‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان، در صفحه تویترش ضمن محکوم نمودن این حمله گفته است: «این گونه قتل‌های عمدی و وحشیانه و هدف قرار دادن زنان و اطفال، هیچ توجیه و جواز ندارد.»

قابل ذکر است که مسئوليت اين حمله را گروه داعش به عهده گرفته است.  

غنى در جلسۀ سرقوماندانی اعلای قوای مسلح گفت: «بايد عملیات ها علیه شبکه های تروریستی در مرکز و ولایات بیشتر گردد و پلان امنیتی کابل، به گونه دقیق عملی گردد.»

وى با اشاره به تدابیر امنیتی در جشن صدمین سالروز استرداد استقلال کشور گفت که باید در تطبیق پلان امنیتی جشن استقلال، توجه بیشتر صورت گیرد.

او همچنان گفت که احترام به قربانیان رویداد اخیر تروریستی و سایر رویدادها برای ما مهم بوده و کمیسیون ویژۀ برگزاری جشن صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور، باید تغییراتی را در برنامه های جشن استقلال روی دست گیرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر