زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهور: مردم افغانستان جمهوریت و صلح می خواهند

رئیس جمهور: مردم افغانستان جمهوریت و صلح می خواهند

author avatar
18 Aug 2019 - 10:25
رئیس جمهور: مردم افغانستان جمهوریت و صلح می خواهند
author avatar
18 Aug 2019 - 10:25

 

کابل (پژواک، ٢٧ اسد ٩٨): اشرف غنی رئیس جمهور، در خطاب به سفیران و دیپلماتان مقيم کابل گفت که مردم افغانستان، جمهوریت و صلح می خواهند.

در يک خبرنامه که از ارگ منتشر شده، آمده است که رئيس جمهور اشرف غنی در ضیافت شب گذشته که به مناسبت صدمین سالروز استرداد استقلال کشور، به افتخار سفرا و اعضای کور دیپلماتیک مقیم کابل و مسئولین سازمان های بین المللی در ارگ ترتیب گردیده بود، اشتراک و سخنرانی کرد.

منبع افزوده است در این ضیافت که در آن بانوی اول کشور، شاهدخت هندیه و شاهدخت ناجیه دختران شاه امان الله خان و شماری از اراکین بلندرتبۀ دولتی نیز حضور داشتند، ابتدا ادریس زمان معین سیاسی وزارت امور خارجه صحبت کرده، گفت: "ما امروز نه تنها از استقلال افغانستان بلکه بیش از هر زمان دیگر، توانایی خدمت و حراست از مردم خویش را که شاه امان الله خان غازی و تعداد بی شماری از قهرمانان دیگر کشور آن را کمایی کرده بودند، تجلیل می کنیم."

وی ضمن قدردانی از قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور که در خط مقدم مبارزه علیه تروریزم جهانی قرار دارند و همچنان هزاران زن و مرد افغان که جان شان را به خاطر حراست از استقلال کشور فدا کردند، افزود که امروز مردم افغانستان یک ملت مصمم و متحد هستند.

سپس رئیس جمهور غنی صحبت کرد و ضمن خوش آمدید به سفرا و اعضای کوردیپلماتیک مقیم کابل و مسئولین سازمان های بین المللی گفت: "ما یک قسمت از میراث های فرهنگی و بناهای تاریخی کشور را به مناسبت صدمین سالروز استرداد استقلال افغانستان از جمله قصر دارالامان و قصرهای پغمان را< احیا کردیم و بخش های دیگر آن نیز در حال بازسازی می باشند."

رئیس جمهور افزود که میراث های فرهنگی و بناهای تاریخی کشور، تنها ساختمان نیستند، بلکه نماد هویت ملی و تاریخی ما می باشند.

موصوف از کمک سخاوتمندانه جامعه بین المللی به ویژه ایالات متحدۀ امریکا، کشورهای اروپایی، کشورهای اسلامی، هند و سایر همسایه های دور و نزدیک افغانستان تشکر کرد.

وی خاطرنشان نمود: "مردم افغانستان جمهوریت و صلح می خواهند و تعهد ما  این است که انتخابات شفاف، همه شمول، عادلانه و زیر نظارت جامعه بین المللی را برگزار کنیم تا سفر ملت سازی را که در آن، استقلال سیاسی و فکری ما مصئون باشد، موفقانه ادامه دهیم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر