زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیسیون انتخابات: انتخابات ریاست جمهوری در ٥٣٧٤ مرکز برگزار خواهد شد

کمیسیون انتخابات: انتخابات ریاست جمهوری در ٥٣٧٤ مرکز برگزار خواهد شد

author avatar
18 Aug 2019 - 19:37
کمیسیون انتخابات: انتخابات ریاست جمهوری در ٥٣٧٤ مرکز برگزار خواهد شد
author avatar
18 Aug 2019 - 19:37

کابل (پژواک، ۲۷ اسد ٩٨): کمیسیون مستقل انتخابات میگوید که حدود ۹.۶ مليون تن در ۵۳۷۳ مرکز و ۲۹۵۸۶ محلِ ۳۴ ولایت کشور به پای صندوق های رای خواهند رفت.

حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، امروز (يکشنبه) در یک نشست خبری در کابل گفت که برای انتخابات ریاست جمهوری ٩٦٦٥٤٧٤٥ تن ثبت نام کردند که از این میان ٦٣٣١٥٣٤ مرد و ٣٣٣٤٢٣٠ زن می باشند.

وی افزود که کمیسیون انتخابات برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۳۴ ولایت کشور ٥٣٧٣ مرکز و ٢٩٥٨٦ محل مشخص کرده اند.

نورستانی علاوه کرد که از جمله محلات ذکر شده، ١٨٤٦٧ مرکز برای مردان و ١١١١٩ مرکز دیگر برای زنان اختصاص داده شده است.

نامبرده همچنان ميگويد: "کمیسیون انتخابات به تاریخ ۱۱ ماه جوزای سال جاری ۵۳۸۳ مراکز را در سرتاسر کشور اعلام کردند که این مراکز برای روند ثبت نام تقویتی و ثبت نام عمومی در ولایت غزنی اختصاص داده شده بودند."

به گفتۀ نامبرده، از این جمله ۲۴۷ مرکز در ولایت غزنی و ۵۱۳۶ مراکز در ولایت دیگر برای ثبت نام تقویتی ایجاد شده بود.    

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت: ((در جریان روند عملیات ۱۹ مراکز در ولایت غزنی از سبب ناامنی مسدود شدند و در ۲۳۳ مرکز ثبت نام صورت گرفت.))

به گفتۀ موصوف، کمیسیون انتخابات توانست با همکاری ارگان های امنیتی در ولسوالی های درزاب جوزجان، نیش کندهار و کوهستان فاریاب انعده چهار مراکز را باز نمایند که ثبت نام عمومی در آن صورت نگرفته بود.

مولانا عبدالله عضو کمیسیون انتخابات در نشست امروزی گفت که کمیسیون مستقل انتخابات متعهد است که به تاریخ ششم ماه میزان سال جاری انتخابات شفاف، مستقل، عادلانه و سرتاسری را برگزار نماید.

وی افزود، کمیسیون برای جلوگیری از تخلفات و سرکشی های انتخاباتی برخی اقدام انجام دهد که سیستم بایومتریک و رنگ کردن انگشتان در روز انتخابات مثال های مهم آن میباشد.

عبدالله میگوید: ((این روند از سوی ناظرین داخلی، نامزدان نهادهای ناظر بر انتخابات، احزاب و ایتلاف ها، رسانه ها و ناظرین جهانی که کمیسیون برای شان اعتماد نامه ها داده است نظارت میشود.))

همچنان وی یادآور شد که وسایل و مواد ذیربط بایومتریک به کمیسیون رسیده و امروز در کمیسیون انتخابات روند تريننگ کارمندان آغاز شد که این روند به زودترین فرصت در ولایات نیز آغاز خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر