زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طالبان صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور را به هموطنان تبریک گفت

طالبان صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور را به هموطنان تبریک گفت

author avatar
19 Aug 2019 - 14:57
طالبان صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور را به هموطنان تبریک گفت
author avatar
19 Aug 2019 - 14:57

کابل (پژواک، ۲۸ اسد۹۸): طالبان ضمن تبریکی روز استرداد استقلال کشور به ملت افغانستان، از نیروهای خارجی خواستند که از افغانستان بیرون شوند.

در یک اعلامیه یی که از طرف این گروه منتشر شده، آمده است که آنها صدمین سال استرداد استقلال افغانستان را به تمام هموطنان شان تبریک و تهنیت عرض نموده اند.

منبع می افزاید، صد سال پیش (۲۸ اسد، ۱۲۹۸ هـ ش) ملت مجاهد و متدین افغانستان از استعمار انگلیس استقلال خود را به دست آورد و انگلیس ها را مجبور ساخت تا استقلال کشور ما را به رسمیت بشناسند.

ملت مجاهد افغانستان به رهبری و فتوای علمای کرام و روحانیون در برابر اشغالگران برتانوی هشتاد سال مبارزه و جهاد کرد و در این مدت سه بار به آنها شکست دادند و آنها را از خاک پر افتخار خود راندند.

منبع در ادامه می گوید، مبارزه خستگی ناپذیر مجاهدین افغانستان در برابر استعمار انگلیس نه تنها که سبب استقلال افغانستان شد، بلکه برای تمام ملت های محکوم و مستعمره جهان روحیه مبارزه و آزادی را تلقین نمود، تا آنکه قیام های مسلحانه در برابر استعمار غربی شدت گرفت و در اخر، همین قیام ها منتج به آزادی ملت های محکومت شدند.

طالبان در این خبرنامه در حال حاضر از نیروهای خارجی مستقر در افغانستان خواسته است که بهتر خواهد بود از افغانستان بیرون شوند.

به گفتۀ طالبان، اکنون زمانی آن فرا رسیده است که نیروهای باقی مانده در افغانستان دیگر از کشور خارج شوند.

این در حالی است که مذاکرات دور هشتم میان امریکا و طالبان به پایان رسیده است و امید است که در آینده نزدیک هر دو جانب بالای یک تفاهمنامه توافق و امضا کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر