زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قسمتى از يک مکتب دخترانه در شکردرۀ کابل آتش زده شده است

قسمتى از يک مکتب دخترانه در شکردرۀ کابل آتش زده شده است

author avatar
20 Aug 2019 - 13:31
قسمتى از يک مکتب دخترانه در شکردرۀ کابل آتش زده شده است
author avatar
20 Aug 2019 - 13:31

کابل (پژواک،۲۹ اسد ۹۸): وزارت امور داخله مدعی است که گروه طالبان، شب گذشته تعمیر لیسه نسوان "بوی هزاره ناصری" را در ولسوالی شکردرۀ کابل به آتش کشیده اند؛ اما طالبان این ادعا را رد می کنند.

در خبرنامه اى که از سوی دفتر مطبوعاتی وزارت معارف منتشر شده، آمده است که حوالی ساعت ١:٣٠ شب گذشته اداره لیسه نسوان "بوی هزاره ناصری" واقع ولسوالی شکردره دره ولایت کابل، از سوی افراد نامعلوم به آتش کشیده شده است.

منبع افزوده است که تا اکنون، علت به آتش کشیده شدن اداره این لیسه روشن نشده؛ اما نهادهای امنیتی برای تحقیق در مورد این رویداد و شناسایی عاملان آن، در جریان قرار داده شده اند .

در خبرنامه تصریح شده است که در نتیجه‌ وقوع این رویداد؛ حاضری دانش‌آموزان، کتابخانه و تعدادی از چوکی‌های اداره‌ مکتب از بین رفته است.

بنا بر معلومات منبع، در این لیسه ۷۰۰ دانش آموز دختر مشغول فرا گیری آموزش اند؛ اما امروز به علت وقوع آتشسوزی در مکتب به درس حاضر نشده اند .

وزارت معارف این عمل را محکوم نموده و عاملان آن را دشنمنان علم و معرفت می خواند و از تمامی طرف های دخیل در جنگ می خواهد که در قسمت تامین امنیت مکاتب، با این وزارت همکاری نمایند .

اما نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله، گفت که این مکتب را طالبان مسلح به آتش کشیده اند.

او افزود: «طالبان حالا به وحشت شان ادامه می دهند، عالم، انجنیر، داکتر، بزرگان قومی را می کشند و دروازه علم  و معرفت را مسدود می کنند و به آتش می کشند.»

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان، ادعاى وزارت امور داخله را رد می کند و می گوید که طالبان، از مراکز تعلیمی حفظ و مراقبت می کنند؛ نه اینکه به آنها زیان وارد کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر