زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اعتراض کنندگان در باميان راه کابل- باميان را بستند

اعتراض کنندگان در باميان راه کابل- باميان را بستند

author avatar
21 Aug 2019 - 16:22
اعتراض کنندگان در باميان راه کابل- باميان را بستند
author avatar
21 Aug 2019 - 16:22

 باميان و ميمنه (پژواک، ٣٠ اسد ٩٨): ده ها تن از باشندگان باميان، در اعتراض به قتل يک رانندۀ موتر کاماز و ربوده شدن دو مسافر از سوى افراد مسلح، به تظاهرات پرداخته و شاهراه کابل- بامیان را براى يک روز بستند. 

مهدی راسخ نماينده مردم ميدان وردک در شوراى ملى، به آژانس خبرى پژواک گفت: «اعتراض ما از اين است که ديروز عصر طالبان در منطقه کوته عشرو از ولسوالی جلریز يک دريورکاماز را کشتند، دو تن از مسافرين را با خود بردند و سه کاماز ديگر را پنجر نمودند.»

به گفته او اين تظاهرکننده ها که به ده ها تن شامل زنان و مردان از باشندگان حصۀ اول بهسود بودند، امروز بعد از ظهر در منطقه کوته عشرو واقع ولسوالی جلریز، تظاهرات نمودند و راه کابل- باميان را به روى ترافيک بستند.

اين تظاهرکننده ها از نا امن بودن برخى مسيرها شکايت داشتند و مى گفتند که از میدان شهر تا نزدیک به بازار سیاه خاک، در دست طالبان است.

راسخ افزود به دليل اينکه اين محلات در دست نيروهاى مسلح مخالف است، برخى اوقات آنان مشکلات زيادى را براى مسافرين و موترهاى باربرى ايجاد مى کنند؛ اما حکومت براى رفع اين مشکل آنان هيچ اقدامى نکرده است.

وى افزود: «روزانه طالبان ميلیونها افغانی مردم را به نام های عشر و مالیات در این منطقه به یغما مى برند و دولت در این زمینه هیج عکس العمل از خود نشان نمى دهد.»

مصطفی یک تن از راننده هاى موترهاى مسافربرى در باميان، در مظاهره  امروز گفت که ديروز افراد مسلح، يک راننده موتر کاماز را کشتند و دو مسافر را باخود بردند.

وى افزود که برخى اوقات، افراد مسلح موترهاى مسافربرى و باربرى در اين مسير را توقف مى دهند و براى مسافرين مشکل ايجاد مى کنند.

به گفته او اخيراً طالبان در منطقه ولسوالی جلریز، سیم خاردار پهن نموده و موتر های مسافربری را از رفت وآمد منع کرده است.

وی گفت: «طالبان در دره میدان به دریوران گفته اند که به علتى راه را مسدود کرده اند؛ تا در جنگ که بین طالبان ودولت در این منطقه جریان دارد مسافرین آسیب نبینند. »

 همچنان به اساس يک خبر ديگر، اجساد دو تن، از ساحه "قرغی سای" منطقه اِسلیم در فاصله یک کیلومتری غرب شاهراه میمنه- خواجه سبزپوش ولسوالى شرين تکاب ولايت فارياب، يافت شده است.

عبدالکریم یورش مسئول مطبوعات پولیس فاریاب، به آژانس خبرى پژواک گفت که اجساد اين اشخاص که صبح امروز(٣٠ اسد)  توسط يک چوپان يافت شده است، هويت شان تاهنوز معلوم نيست. 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر