زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکومت: ۴۰ طالب مسلح در غور کشته شدند

حکومت: ۴۰ طالب مسلح در غور کشته شدند

author avatar
21 Aug 2019 - 19:06
حکومت: ۴۰ طالب مسلح در غور کشته شدند
author avatar
21 Aug 2019 - 19:06

فیرورکوه(پژواک،۳۰اسد۹۸): مسئولین محلی غور می گویند که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در مربوطات این ولایت، ۴۰ طالب مسلح کشته شده و ۲۰ تن دیگر شان زخم برداشته اند.

این عملیات شب گذشته در منطقه بیدان ولسوالی شهرک ولایت غور راه اندازی شده بود.

عملیات مشترک نیروهای امنیتی، تحت نام ضرب ظفر ۱۷ از ۲۰ روز به این سو درمناطق غرب شهر فیروزکوه مرکز ولایت غوربه سمت ولسوالی شهرک در مسیر شاهراه غور-هرات آ‌غاز شده و اکنون نیز به شدت ادامه دارد.

مسئولان محلی درغور می گویند که کاروان نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی که این عملیات را  به پیش می برند، اکنون درمنطقه بیدان ولسوالی شهرک مصروف نبرد با طالبان هستند و تاهنوز بیشتر از ۱۰۰ روستا را از وجود طالبان پاکسازی کرده اند.

عبدالحی خطیبی سخنگوى والی غور، به آژانس خبری پژواک گفت که در کمین شب گذشته نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی در منطقه بیدان ولسوالی شهرک، ۴۰ تن از طالبان کشته و ۲۰ تن دیگر آنان زخمی گردیده اند.

وی افزود که در میان میان کشته شده گان، دو فرمانده مشهور طالبان بنام های انس و اکرمه از جمله مسئولین نظامی شان شامل هستند.

به گفته سخنگوى والی غور، در این درگیری دوتن از نیروهای امنیتی و یک خیزش مردمی کشته و ۵ تن دیگر زخمی شده اند.

از سويی هم اعضای شورای ولایتی غور، پاکسازی مسیر شاهراه غور-هرات را از وجود طالبان موثر عنوان می کنند و می گویند که در گذشته، ضمن اخاذی از تجار، طالبان دست به آزار و اذیت مسافرین نیز می زدند.

فضل الحق احسان رییس شورای ولایتی غور، ضمن تقاضاى ادامه عملیات برای پاکسازی کامل شاهراه از وجود طالبان گفت: "پاکسازی شاهراه از وجود طالبان از لحاظ اقتصادی، امنیتی، تامین امنیت انتخابات موثر است و حکومتداری در اینجا تقویت می شود، در گذشته مسافرین را پایین میکردند، آزار میدادند و از تجار اخاذی میکردند، خواهان ادامه عملیات ها هستیم تا شاهراه به طور کامل پاک شود."

طالبان در مورد ابراز نظر نکرده اند.

این درحالیست که مسئولین امنیتی غور، دریک کنفرانس خبری هفته گذشته از کشته شدن ۱۰ طالب و زخمی شدن ۱۰۰ تن دیگر آنان در طی این عملیات خبرداده بودند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر